گروه بورس‌فلزات- ماه گذشته (یکم لغایت سی‌ام آذرماه) جمعا ۴۳۲هزار و ۳۵تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، روی و کنسانتره مولیبدن به ارزش ۳تریلیون و ۴۹۵میلیارد و ۲۳۴میلیون و ۶۸۵هزار ریال در بورس‌فلزات تهران دادوستد شد. به گزارش خبرنگار ما، تالار این بورس در ماه مورد بررسی شاهد ۶۰۷هزار و ۵۵تن عرضه و در مقابل یک‌میلیون و ۹۰هزار و ۳۰تن تقاضا برای محصولات یاد شده بود. این گزارش حاکی است، در ماه مورد بررسی ۴۱۱هزار و ۳۷۰تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۲تریلیون و ۳۲۷میلیارد و ۴۴۳میلیون و ۸۵۰هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۲۱/۹۵ و ۵۸/۶۶درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

در گروه محصولات مسی نیز ۱۲هزار و ۹۰۰تن انواع مس به ارزش ۸۴۹میلیارد و ۵۱۰میلیون و ۳۶۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۹۸/۲ و ۳۰/۲۴درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

همچنین ۷هزار و ۳۵۰تن آلومینیوم در این ماه به ارزش ۲۲۹میلیارد و ۸۱۳میلیون و ۸۶۰هزار ریال دادوستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۷/۱و ۵۷/۶درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داد.

براساس این گزارش، در این ماه ۳۱۰تن کنسانتره مولیبدن نیز به ارزش ۶۸میلیارد و ۸۵۳میلیون و ۱۴۰هزار ریال دادوستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۷/۰ و ۹۶/۱درصد از کل معاملات را از آن خود کرد. این گزارش می‌افزاید: ۸۰تن روی به ارزش ۳میلیارد و ۵۴۴میلیون ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ا رزش به ترتیب ۰۱/۰ و ۱۰/۰ درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی ماه گذشته ۳۹۷هزار و ۲۸۰تن به ارزش ۲تریلیون و ۲۶۴میلیارد و ۸۱۰میلیون و ۱۷۰هزار ریال به صورت سلف و ۳۴هزار و ۷۵۵تن به ارزش یک‌تریلیون و ۲۳۰میلیارد و ۴۲۴میلیون و ۵۱۵هزار ریال به صورت نقدی دادوستد شد.

این گزارش حاکی است، آمار کل معاملات بورس در ماه مورد بررسی نسبت به ماه قبل از آن از لحاظ حجم ۱۷درصد و از نظر ارزش ۸درصد کاهش نشان می‌دهد.