گروه بورس فلزات- فرشته تاجیک: قیمت انواع میلگرد و تیرآهن در اولین روز هفته جاری با کاهش روبه‌رو شده است.
افت دما و کاهش تقاضا و رکود بازار در کشور از عوامل کاهش قیمت انواع محصولات فولادی در بازار غیررسمی بوده است.

از سوی دیگر خبرهایی مبنی بر اینکه محصولات چینی وارد بندرعباس شده‌اند و یکسری از اقلام در کارخانه‌ها وارد چرخه تولید شده‌اند به کاهش قیمت‌ها دامن زده است.به گزارش خبرنگار ما، در اولین روز هفته‌جاری در بازار آزاد قیمت تیرآهن 14 ذوبی در هر شاخه 700تومان نسبت به روز چهارشنبه کاهش یافت و 106هزار و 300تومان در هر شاخه معامله شد.
تیرآهن ۱۶ ذوبی قیمتش ثابت بود و تغییری نکرد و بر روی ۱۳۱هزار تومان ایستاد.
تیرآهن 18 ذوبی با 500تومان کاهش در هر شاخه 174هزار و 500تومان به فروش رفت.براساس این گزارش قیمت انواع سایزهای میلگرد دیروز در بازار آزاد با کاهش مواجه شد.
میلگرد ۵/۶کلاف ساده روسی با ۴تومان کاهش در هر کیلو ۵۹۲تومان، میلگرد ۱۰ آجدار اردبیلی با ۸تومان کاهش در هر کیلو ۶۷۰تومان، میلگرد ۱۴ آجدار میانه با ۵تومان کاهش کیلویی ۶۴۰تومان و میلگرد ۱۶ آجدار میانه با ۶تومان کاهش در هر کیلو ۶۴۷تومان معامله شد. این گزارش می‌افزاید: میلگرد ۱۸ آجدار ذوبی A۲، میلگرد ۱۸ آجدار ذوبی A۳ و میلگرد ۲۰ کوثر A۳ نیز شامل کاهش قیمت شدند و مشترکا با ۲تومان کاهش در هر کیلو به ترتیب ۶۴۵تومان، ۶۵۰تومان و ۶۶۷تومان دادوستد شدند. این گزارش حاکی است، قیمت میلگرد ۸ آجدار الیگودرز، میلگرد ۱۰ آجدار نوردی، میلگرد ۱۲ آجدار کرمان، میلگرد ۲۰ نیشابوری A۳ و میلگرد ۲۲ نیشابوری A۳ قیمتشان نسبت به روز چهارشنبه ثابت بود و به ترتیب ۶۵۵تومان، ۶۵۰تومان، ۶۷۴تومان، ۶۷۰ و ۷۰۰تومان به فروش رفتند.
قیمت انواع تیرآهن‌های سایز درشت نسبت به روز چهارشنبه کاهش یافت. تیرآهن‌های سایز 22، 24 و 27 با یک‌هزار تومان کاهش در هر شاخه به ترتیب در سطح 280هزار تومان، 347هزار تومان و 383هزار تومان ایستاد.
تیرآهن سایز ۲۰ تا ۹هزار تومان افزایش در هر شاخه ۲۵۵هزار تومان به فروش رفت.