فولاد مبارکه عرضه نداشت
گروه بورس‌فلزات- در تاریخ 21خردادماه جاری به‌رغم تقاضا در تمام گروه‌ها، ورق فولادی در بورس عرضه نشد.
به گزارش خبرنگار دنیای‌اقتصاد، در تاریخ ۲۱خردادماه جاری انواع ورق گرم در بورس‌فلزات عرضه نشد و همچنین مچینگ نیز صورت نگرفت.

براساس این گزارش، در تاریخ بیست و ششم خردادماه جاری میانگین قیمت نقدی پروفیل در بازار تهران با 200ریال افزایش قیمت در هر کیلو به 8هزار و 250ریال رسید.
در این مدت میانگین قیمت نقدی پروفیل ریز در بازار تهران نیز با ۲۰۰ریال افزایش قیمت در هر کیلو معادل ۸هزار و ۳۵۰ریال بود.
این گزارش می‌افزاید:‌ در مدت یاد شده، میانگین قیمت ورق 2 وارداتی تحویل در بنادر شمالی بعد از گمرک با 120ریال افزایش در هر کیلو به قیمت 17هزار و 520ریال عرضه شد.
در بیست و ششم خردادماه جاری، میانگین قیمت ورق ۲ جهانی تحویل در بنادر شمالی C&F بدون تغییر قیمت در هر تن به ۶۴۰دلار رسید.
در مدت یاد شده همچنین میانگین قیمت ورق 2 جهانی تحویل در مبدا (کارخانه، انبار) بدون تغییر قیمت در هر تن معادل 555دلار بود.
این گزارش حاکی است: به علت نحوه تغییر نمادها در بورس‌فلزات و تغییر ناگهانی نحوه فروش، خریداران هنوز در این خصوص توجیه نشده‌اند.
اغلب خریداران و مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به شیوه جدید نمادبندی و محدود شدن نمادها در بورس‌فلزات اعتراض دارند و براساس تغییر شنیده‌ها نحوه فروش از سوی بور‌س‌فلزات انجام شده است.
تغییر روش فروش یکی دیگر از دلایل نابسامانی بازار ورق فولادی و افزایش قیمت آن در بازار داخلی و حتی تاثیر آن در بازار خارجی به مقصد ایران بوده است.