در روز یکشنبه مورخ ۳۰/۰۷/۱۳۸۵ در بورس‌فلزات تهران، جمعا ۵۴‌هزار و ۸۴۰‌تن انواع فولاد، مس و روی به ارزش ۳۹۶‌میلیارد و ۷۸۳‌میلیون و ۳۶۰‌هزار ریال داد‌وستد شد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان کارگزاران بورس‌فلزات تهران، تالار این بورس در این روز، شاهد جمعا ۵۵‌هزار و ۹۶۰تن عرضه و در مقابل ۳۴۵‌هزار و ۴۲۰تن تقاضا برای محصولات فوق‌الذکر بود.

این گزارش حاکی است، در گروه محصولات فولادی ۵۳‌هزار و ۷۴۰تن انواع تیرآهن و میلگرد، به ارزش ۳۱۸‌میلیارد و ۹۷۲‌میلیون و ۷۴۰‌هزار ریال در ۸ رینگ معاملاتی جداگانه به صورت نقد و سلف معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۹۹/۹۷ و ۳۹/۸۰‌درصد از کل بازار را در این روز به خود اختصاص داد.

همچنین‌، در گروه محصولات مسی نیز، یک‌هزار و ۴۰تن مس مفتول و کاتد در ۳ رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش ۷۵‌میلیارد و ۴۷۰‌میلیون و ۶۲۰‌هزار ریال به صورت نقدی ‌دادوستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۹/۱ و ۰۲/۱۹‌درصد از کل معاملات را از آن خود کرد.

براساس این گزارش، ۶۰تن شمش روی با درجه خلوص ۹۹/۹۹‌درصد نیز به ارزش ۲‌میلیارد و ۳۴۰‌میلیون ریال به صورت نقدی ‌دادوستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۱/۰ و ۵۹/۰‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد. شایان ذکر است، در روز یکشنبه، در گروه محصولات آلومینیوم و کنسانتره هیچ‌گونه عرضه‌ای صورت نگرفت.