قیمت‌های قراضه صادراتی از دریای سیاه به‌علت ضعف بازار ایالات متحده دچار رکود شدیدتری شده است. طی یک هفته گذشته قیمت داخلی آمریکا ۱۵‌دلار سقوط یافته و ارزش‌دلار نیز پایین آمده است. در حال حاضر این پدیده تنها عاملی است که مانع از بهبود بازار قراضه دریای سیاه می‌شود. فولاد‌سازان ترکیه‌ای برای خرید قراضه HMS رقم ۲۴۰‌دلار سی‌اند اف را پیشنهاد می‌دهند ولی تا کنون موفق نبوده‌اند.

به گزارش سیمافلز، به نقل از SBB طی دو هفته اخیر قیمت‌ها نه تنها بهبود نیافته بلکه حتی پایین‌تر هم آمده‌اند. احتمالا طی دو هفته آینده حجم خرید بالا خواهد رفت اما بعید است قیمت‌ها تا قبل از ماه آینده رشد پیدا کند.

ظرف دو هفته گذشته قیمت قراضه (۸۰:۲۰) HMS۱&۲ از ۲۶۰‌دلار سی‌اند اف به همان قیمت پرداختی برای قراضه ریز شده در هفته پیش کاهش یافته است.

هفته گذشته قیمت قراضه اولی ۱۰-۵‌دلار کاهش پیدا کرد و به ۲۵۵-۲۵۰‌دلار سی‌اند اف ترکیه رسید، قراضه P&S نیز هفته گذشته به قیمت ۲۶۳‌دلار سی‌انداف ترکیه مبادله گردید.

رقم‌های پیشنهادی برای فروش قراضه اروپایی (۸۰:۲۰) HMS۱&۲ حدود ۲۷۰‌دلار است ولی هنوز معامله نشده است.

ضمنا برخی از ناظران بازار معتقدند که بازار دریای سیاه هنوز هم جا برای کاهش بیشتر قیمت دارد.

در خصوص تولید‌کنندگان ترکیه‌ای می‌توان گفت، خرید قراضه به قیمت ۲۵۵‌دلار می‌تواند آنها را در حفظ حاشیه سود خود توانمند‌سازد هر چند که بیلت در حال حاضر کمتر از ۴۰۰‌دلار است.