گروه بورس- هدیه لطفی: دیروز بازار فرابورس نیز از جو مثبت حاکم بر بازارهای سرمایه بی‌نصیب نماند و با رشد 30 واحدی شاخص آیفکس رکوردی بی‌سابقه را در کارنامه خود به ثبت رساند.
در پی تلاش فعالان بازار سرمایه برای بازگرداندن جو مثبت به بازار سرانجام روز گذشته این موج صعودی نمایان شد و در این راستا شاخص فرابورس با ثبت بیش از ۳۰ واحد رشد معادل ۰۷/۴ درصد به محدوده ۷۸۵ واحدی رسید که در این رشد نمادهای پتروشیمی از جمله مارون، جم و زاگرس بیشترین نقش را داشتند.
افزون بر این، حجم و ارزش کل معاملات دیروز نیز قابل توجه بود به طوری که در مجموع بیش از ۱۰۸ میلیون برگه اوراق بهادار در این بازار دادوستد شد و ارزش کل مبادلات به رقم ۲ هزار و ۲۵۸ میلیارد و ۵۰۷ میلیون ریال رسید که حدود یک هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال از این رقم به جابه‌جایی اوراق مشارکت قائم دزفول به عنوان دارنده بیشترین ارزش معاملات تعلق داشت. در میان شرکت‌های فرابورسی بیشترین حجم معاملات به داد‌و‌ستد بیش از ۳۵/۱۶ و ۱۴/۱۶میلیون ‌سهم سرمایه‌گذاری مسکن تهران و بانک دی تعلق گرفت.
از سوی دیگر شرکت‌های توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، مهندسی ساختمان تاسیسات راه‌آهن و سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق با ۵ درصد افزایش، بیشترین رشد قیمت را کسب کردند و بیشترین کاهش قیمت هم به فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال و اوراق سرمایه‌گذاری مسکن اختصاص یافت.
در جریان معاملات روز سه‌شنبه ۴۹ هزار و ۹۱۲ ورقه گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به ارزش ۵/۳۲ میلیارد ریال داد و ستد شد و با افزایش عرضه از سوی دارندگان این اوراق، اغلب نمادها با کاهش ۵ درصدی به طور متوسط در قیمت ۶۵۰ هزار ریال معامله شدند.