گروه بورس- نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد بازار با استقبال از رای اعتماد به کابینه دولت یازدهم با روند مثبت به حرکت خود ادامه خواهد داد.
در این نظرسنجی که از سوی واحد مشاوره و تحلیل کارگزاری تدبیرگران فردا تهیه شده است، ۳۳ شرکت‌کننده به سوالات پاسخ داده‌اند.
براساس این نظرسنجی پرسش‌شوندگان در میان مدت از حرکت مثبت بورس اطمینان بیشتری دارند و دو صنعت بانکداری و پتروشیمی مورد قبول بسیاری از پرسش‌شوندگان بوده است. در مورد گروه پتروشیمی رای اعتماد به آقای زنگنه و پتانسیل‌های این صنعت و همچنین افت قیمت اخیر شرکت‌های این گروه از مهم‌ترین دلایل انتخاب بوده است.
همچنین درخصوص بازگشایی نمادهای پالایشگاهی پرسش‌شوندگان علاوه بر نحوه تعامل مجلس با وزیر نفت معرفی شده، نوع پالایشگاه را نیز بسیار تاثیرگذار می‌دانند.
انتخاب تاپیکو به عنوان یکی از برترین سهام پیشنهادی، عمدتا به انتظار رشد صنعت پتروشیمی بعد از رای اعتماد به وزیر نفت و همچنین عدم افزایش قیمت این سهم از زمان ورود به بورس بازمی‌گردد. همچنین افزایش سرمایه بانک تجارت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و تسعیر ارز آن مورد استقبال بازار بوده است.
نکته جالب اینکه مپنا پس از چندین هفته همچنان جزو انتخاب‌‌های برتر پرسش‌شوندگان است.
گرچه برخی از پرسش‌شوندگان در مورد صنعت سیمان اظهارنظر نکردند، اما سیمان فارس و خوزستان از جذاب‌ترین سهام افرادی است که روی این صنعت کار می‌کنند.
بسیاری از پرسش‌شوندگان روی بانک پاسارگاد نظر مثبت داشتند و برای خرید آن را پیشنهاد می‌دادند. گرچه عرضه‌های بسیار زیاد سهامداران در این سهم باعث حرکت کند آن شده است، اما چشم‌انداز راه‌اندازی میدکو، انتظار برای ساخت سود حداقل ۵۰ تومانی، دارایی‌های بسیار ارزنده این بانک و همچنین شرکت‌های فراوان زیرمجموعه که امکان عرضه آنها در بورس نیز وجود دارد از دلایل خرید «وپاسار» عنوان شده است.

چرخش به سوی پتروشیمی‌ها