گروه بورس- سیمان شرق در نیمه اول سال 85 با تحقق 331ریال سود به ازای هر سهم توانست 49درصد پیش‌بینی خود را پوشش دهد.

به گزارش بورس اوراق بهادار تهران، شرکت سود هر سهم را با سرمایه ۴۲۰میلیارد ریال مبلغ ۶۶۹ریال خالص پیش‌بینی کرده است.
هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد به ازای هر سهم مبلغ 305ریال برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. شرکت پیش‌بینی تقسیم سود را در تاریخ 19 فروردین‌ماه امسال براساس سرمایه 210میلیارد ریال به ازای هر سهم 600ریال اعلام کرده بود.
افزایش سرمایه شرکت مجمع فوق‌العاده ۲۸ تیر‌ماه ۸۵، از مبلغ ۲۱۰ به ۴۲۰میلیارد ریال معادل ۱۰۰درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به تصویب رسید.
همچنین شرکت برنامه افزایش سرمایه به میزان 25درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را در دستور کار دارد.
پیش‌بینی عملکرد سال ۸۵ شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل از ۹درصد افزایش فروش، ۹درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته، ۱۵درصد سود افزایش عملیاتی و ۳درصد افزایش سود پس از کسر مالیات برخوردار است.
شرکت طرح احداث یک خط تولید به ظرفیت سه‌هزار و 300 تن کلینکر در روز را با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبلغ یک‌هزار و 124میلیارد ریال در دستور کار دارد و در این رابطه تاکنون مبلغ 403میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و پیش‌بینی می‌شود طی سال 88 به بهره‌برداری برسد. شرکت همچنین طرح افزایش ظرفیت واحد یک‌هزار و 350 تنی را در دست مطالعه و بررسی دارد.
پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در سال مالی ۸۵ به مبلغ ۳۷میلیارد و ۳۹۴میلیون ریال شامل مبلغ ۳۳میلیارد ریال سود سهام شرکت‌های فرآورده‌های سیمان شرق (مبلغ ۹۰۰۰میلیون ریال با مالکیت ۴/۹۹درصد)، سیمان خوزستان (مبلغ ۱۲۰۰۰میلیون ریال با مالکیت ۷درصد) سیمان کردستان (مبلغ ۹۸۰۰میلیون ریال با مالکیت ۸درصد) و سایر شرکت‌ها با مبلغ ۴میلیارد و ۳۹۴میلیون ریال سود اوراق مشارکت است. همچنین بالا بودن درصد پوشش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها به دلیل شناسایی سود حاصل از فروش سهام سیمان کردستان در ۳ ماه اول سال است.