خبرگزاری فارس- معاونت واگذاری و حقوقی سازمان خصوصی سازی از فروش ۲هزار و ۶۰۰میلیارد تومانی سهام توسط این سازمان تا پایان سال ۸۵ خبر داد. مهدی عقدایی گفت: با توجه به تحقق فروش ۲هزار و ۱۰۰میلیارد تومان از سهام عدالت و پیش‌بینی فروش ۵۰۰میلیارد تومان از محل عرضه سهام عمده، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۸۵ حدود ۲هزار و ۶۰۰میلیارد تومان سهام توسط سازمان خصوصی‌سازی به فروش رود.

وی ضمن اشاره به این مطلب که برای این سازمان بودجه‌ای پیش‌بینی نشده در پاسخ به این سوال که آیا شرایط برای ادامه عرضه سهام در بورس مساعد است یا خیر ابراز داشت: شرایط کنونی بازار سهام خصوصا در نیمه دوم سال به گونه‌ای است که می‌توان به ادامه عرضه سهام امیدوار بود.

عقدایی افزود: سازمان خصوصی‌سازی از سال ۸۰ تاکنون عمده سهام قابل فروش را در نیمه دوم سال عرضه کرده است، چرا که بعد از اتمام فصل مجامع در تیر ماه و صرف چند ماه زمان برای انجام امور کارشناسی بهترین زمان جهت عرضه سهام به صورت تدریجی در نیمه دوم سال است.

معاون واگذاری و حقوقی سازمان خصوصی‌سازی از آگهی عرضه سهام ۱۰ شرکت در هفته جاری خبر داد و گفت: در هفته جاری آگهی عرضه ۵درصد سهام شرکت شیشه سازی مینا، ۱۰۰درصد ماشین‌آلات الکتریکی، ۶۱درصد روکش چوبی، ۱۵۴ برگ سهم ریسندگی پروین اصفهان، ۴/۷درصد نساجی کاشمهر، ۱۶صدم درصد ایران پویا، ۶درصد توسعه منابع آب خاورمیانه، ۲هزارم درصد پارس متال، ۳۵ صدم درصد صنعتی جنرال و ۵۱درصد سیمان هرمزگان منتشر خواهد شد.

وی افزود: البته عرضه ۵۱درصد سهام سیمان هرمزگان به عنوان طلب از مشتری است.

عقدایی در خاتمه ابراز امیدواری کرد با بهبود و رونق بازار سهام روند عرضه سهام توسط سازمان خصوصی‌سازی صعودی قابل قبول باشد.