فارس- در آخرین جلسه هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی که روز شنبه برگزار شد، مرتضی عزیزی موضوع استعفا از سمت مدیرعاملی را مطرح کرد که با موافقت اعضای هیات مدیره این شرکت روبه‌رو شد. این استعفا در شرایطی مطرح شده که از ماه‌ها پیش اخبار و شایعاتی مبنی بر عدم تمایل عزیزی در شرکت توسعه ملی شنیده و عنوان شده بود وی به سمت مدیرعاملی منطقه آزاد قشم منصوب خواهد شد که با عدم تمایل وی و لغو چنین موضوعی در آن دوران مواجه شد.

با این استعفا نامبرده همچنان در بازار سرمایه فعالیت خواهد کرد و در ترکیب هیات مدیره مجموعه‌هایی چون سرمایه‌گذاری فارس خوزستان، بانک سرمایه، سرمایه‌گذاری شاهد و برخی زیر مجموعه‌های شستا حضور خواهند داشت.

این در حالی است که هیات مدیره توسعه ملی باید نسبت به تعیین جانشین و معرفی مدیر عامل جدید اقدام کند.

سرمایه‌گذاری توسعه ملی با سرمایه ۳۰۰میلیارد تومانی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری بورس به شمار می‌رود که در تاریخ ۲۹/۱/۸۴ با قیمت تقریبی ۱۱۰تومان در بورس عرضه شد و بعد از رشد سهام به مبلغ ۱۲۴تومان و عرضه‌های ۳۰۰ و ۴۰۰میلیون سهمی در برخی روزها ضمن رکودشکنی عرضه روزانه سهام در بورس، در اردیبهشت همان سال در مسیر نزولی قرار گرفت. هم‌اکنون هر سهم «وتوسم» در حالی با قیمت حدود ۷۲تومان مورد داد و ستد قرار می‌گیرد که صف فروش حدود ۲میلیون سهمی و عدم تمایل سهامداران به این سهم مانع داد و ستد قابل قبول و حداقل در حد حجم مبنا به میزان ۲میلیون و ۴۰۰هزار سهم شده است.

در ترکیب سهامداری این شرکت که دارای ۱۰هزار و ۹۱۸ سهامدار خرد و کلان است شرکت مدیریت سرمایه‌‌گذاری بانک ملی با ۳۷درصد و سرمایه‌گذاری بانک ملی با ۱۹درصد از جمله مالکین اصلی و راهبردی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی به شمار می‌روند.