خبرگزاری موج‌ـ با توجه به ارائه اطلاعات مربوط به بودجه حسابرسی شده این شرکت به سازمان بورس، احتمال باز شدن نماد این شرکت در هفته جاری وجود دارد. ابراهیم جمیلی، رییس هیات مدیره کالسیمین با انتقاد از اقدام سازمان بورس در بستن نمادهای شرکت‌های معدنی، اظهار داشت: تمام اطلاعات مربوط به این شرکت هفته گذشته، برای باز شدن نماد در اختیار سازمان بورس اوراق بهادار قرار داده شد.

این در حالی است که «هادی بیدختی» معاون نظارت و عملیات بر سازمان بورس، با اشاره به اطلاعیه سازمان بورس درباره علت توقف نماد شرکت توسعه معادن روی، اظهارداشت: با وجود ارائه صورت‌های مالی شرکت کالسیمین به سازمان بورس، در گزارش حسابرسی این شرکت، بندی آورده شده مبنی بر عدم ارسال و ارائه صورت‌های مالی تلفیقی شرکت‌های زیر مجموعه این شرکت

به حسابرس.

فهیمی ادامه داد: از شرکت کالسیمین خواهش کردیم که صورت‌های مالی شرکت‌های زیرمجموعه خود را در اختیار حسابرس قرار دهد تا حسابرس اظهار نظرکامل کند.

وی یادآورشد: در ابتدای سال جاری در بخش نامه‌ای از شرکت‌ها خواستیم تا در پیش‌بینی‌هایشان نظر حسابرس را ملاک قرار دهند و مفروضات آنها بر اساس استاندارد ۳۴۱ از نظر حسابرسی بررسی شود که با توجه به تعدیل منفی کالسیمین، از این شرکت خواستیم که نظر حسابرس را ارائه دهند. وی ادامه داد: در پایان سال بر اساس صورت‌های مالی تلفیقی، می‌خواهیم سود داشته باشیم که در صورت بروز اختلاف میان صورت‌های مالی تلفیقی با شرکت اصلی، حسابرس ایراد می‌گیرد.

معاون نظارت و عملیات سازمان بورس تصریح کرد: اگر پیش‌بینی‌ها نظر حسابرس را تامین کند، نماد این شرکت باز می‌شود.

وی همچنین در خصوص باز شدن نماد دیگر شرکت‌های بورسی گفت: با توجه به باز شدن تعداد زیادی از شرکت‌ها به طور همزمان در بیست و نهم اسفندماه، تلاش کردیم تا با باز شدن نمادها به صورت جمعی، کاهش شاخص را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و پس از دریافت اطلاعات کامل شرکت‌ها، نماد‌ها را بلافاصله باز می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، با توجه به ارائه اطلاعات مربوط به بودجه حسابرسی شده کالسیمین به سازمان بورس، احتمال باز شدن نماد این شرکت در هفته جاری می‌رود.

همچنین در خصوص دیگر شرکت‌های معدنی، شرکت فرآوری به‌رغم اعلام خبر فروش زمین خود به سازمان بورس، هنوز آخرین اطلاعات خود را در خصوص درآمد حاصل از فروش زمین به بورس نداده است.

از سوی دیگر با توجه به موظف شدن شرکت‌های بورسی در اعلام بودجه سال ۸۵ به صورت حسابرسی شده، شرکت فرآوری از ارائه بودجه حسابرسی شده ماهانه خود به بورس خودداری کرده است.