فارس- سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه ۳۰میلیارد تومانی سه شرکت را صادر کرد.

مجوز افزایش سرمایه سه شرکت مس شهیدباهنر، داروسازی ابوریحان و سرمایه‌گذاری البرز روز یکشنبه صادر شد که مجموع افزایش سرمایه این شرکت‌ها بالغ بر ۳۰میلیارد تومان خواهد بود. براساس این گزارش،‌ شرکت صنایع مس شهید باهنر در حالی هم اکنون با سرمایه ۵/۲۲میلیارد تومانی بیش از ۴هزار سهامدار خرد و کلان دارد که به منظور اجرای طرح‌های توسعه مورد نظر سرمایه کنونی را از طریق انتشار ۲۲۵میلیون سهم ۱۰۰تومانی، سرمایه موجود را به میزان ۱۰۰درصد افزایش خواهد داد. طی این فرآیند و با افزایش ۵/۲۲میلیارد تومان دیگر، سرمایه شرکت به ۴۵میلیارد تومان بالغ خواهد شد. این درحالی است که شرکت داروسازی ابوریحان نیز با هدف اصلاح ساختار مالی و اجرای طرح توسعه جدید ۵میلیارد تومان به سرمایه ۳میلیارد تومانی کنونی خود خواهد گذاشت.

این شرکت که ۶۷۸ مالک خرد و کلان دارد، با انتشار ۵۰میلیون سهم ۱۰۰تومانی، افزایش سرمایه‌ای معادل ۵میلیارد تومان خواهد داشت که این مبلغ از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران تامین خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: شرکت سرمایه‌گذاری البرز که عمدتا سهامدار حقوقی شرکت‌های دارویی و بهداشتی است، با هدف تامین مالی برای حفظ موقعیت سهام در شرکت‌های سرمایه‌پذیر و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت تولی‌پرس در نظر دارد به سرمایه ۴۴میلیارد تومانی خود ۲میلیارد و ۶۷۸میلیون تومان بیفزاید. این میزان سرمایه از محل مطالبات حال شده و آورده‌نقدی سهامداران و به‌وسیله انتشار ۲۶میلیون و ۷۸هزار سهم ۱۰۰تومانی افزایش خواهد یافت.