گروه بورس - شرکت کمباین‌سازی ایران پیش‌بینی فروش سال‌مالی ۸۶ را با ۳۱درصد افزایش نسبت به سال‌مالی جاری اعلام کرده است. بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق‌بهادار، «تکمبا» درآمد حاصل از فروش محصولات خود را برای سال‌مالی منتهی به پایان اسفندماه امسال مبلغ ۵۴۱میلیارد و ۴۸۴میلیون ریال پیش‌بینی کرده است.

در سایر پیش‌بینی‌های این شرکت برای سال‌مالی ۸۶ در مقایسه با سال‌مالی قبل به ترتیب بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۳۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۲درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۰درصد افزایش نشان می‌دهد. «تکمبا» دلایل تغییرات یاد شده را، افزایش میزان تولید و فروش، افزایش حقوق و مزایا طبق قانون کار و افزایش سایر هزینه‌ها، افزایش استفاده از تسهیلات، فروش آزاد کمباین و همچنین افزایش هزینه‌های تحقیقاتی و پژوهشی عنوان کرده است.

شرکت در اطلاعیه خود آورده است که فروش شرکت فصلی بوده و به طور عمده در ۳ماه چهارم سال محقق می‌شود.

درآمد هر سهم «تکمبا» برای سال‌مالی منتهی به پایان اسفندماه سال ۸۶ با سرمایه ۶۵میلیارد و ۸۵۰میلیون ریال، مبلغ ۹۸۹ریال پیش‌بینی شده است.

هیات‌مدیره این شرکت در نظر دارد ۸۰درصد سود را برای تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

این شرکت طی دوره نه ماه منتهی به پایان آذرماه امسال پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش را ۵۸درصد، پیش‌بینی سود عملیاتی را ۵۷درصد و پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات را ۶۳درصد پوشش داد.

به موجب مصوبه به تاریخ نهم مهرماه سال ۸۴ مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام، افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۳۶میلیارد ریال به مبلغ ۱۱۹میلیارد و ۶۸۶میلیون ریال (معادل ۴۶/۲۳۲درصد از محل مطالبات و آورده نقدی) طی سه مرحله (مرحله اول از مبلغ ۳۶میلیارد ریال به مبلغ ۶۵میلیارد و ۸۵۰میلیون ریال، مرحله دوم از مبلغ ۶۵میلیارد و ۸۵۰میلیون ریال به مبلغ ۷۸میلیارد و ۶۴۳میلیون ریال و مرحله سوم از مبلغ ۷۸میلیارد و ۶۴۳میلیون ریال به مبلغ ۱۱۹میلیارد و ۶۸۶میلیون ریال) در اختیار هیات‌مدیره قرار گرفت.