گروه بورس- سیمان شمال سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۶ را با سرمایه ۱۸۳میلیارد و ۷۷۲میلیون ریال مبلغ ۶۱۶ریال خالص پیش‌بینی کرد. به گزارش بورس و اوراق بهادار تهران این شرکت در ۹ماه ابتدای امسال ۵هزار و ۳۱۳ ریال سود به ازای هر سهم خود محقق کرد که بر این اساس ۹۶درصد از پیش‌بینی سود خود را پوشش داد.

شرکت اعلام کرده که طرح افزایش ظرفیت سیمان خاکستری از دوهزار و ۲۰۰ به ۴هزار تن کلینکر در روز را با برآورد سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷۹۹میلیارد و ۶۴۶میلیون ریال در دست اجرا دارد. شرکت در این رابطه تاکنون مبلغ ۶۱۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است . با توجه به این حجم سرمایه‌گذاری برآورد شده این طرح در دی ماه ۸۶ به بهره‌برداری برسد.

شرکت طی اطلاعات ارسالی اخیر درصد پیشرفت کار را اعلام نکرده است، لیکن طی اطلاعات ارسالی مورخ ۲۶دی ماه ۸۵ درصد پیشرفت مراحل اجرایی طرح را ۸۷درصد اعلام کرده بود. شرکت قبلا (طی اطلاعات ارسالی مورخ ۱/۱۲/۸۴) تاریخ بهره‌برداری از طرح را اواسط سال ۱۳۸۵ و برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز طرح را مبلغ ۶۱۳میلیارد و ۶۴۶میلیون ریال اعلام کرده بود. همچنین، شرکت اثرات سودآوری این طرح بر درآمد هر سهم برآوردی را مبلغ ۴۰۰ریال اعلام کرده است.

شرکت یادآور شده است که به‌رغم افزایش سود هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹اسفند ماه ۸۵ به علت فروش سهام سیمان ساوه، با توجه به غیر عملیاتی بودن درآمد کسب شده، هیات‌مدیره در نظر دارد به ترتیب برای سال‌های مالی ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ به ازای هر سهم به ترتیب مبلغ ۸۰۰ریال و ۵۰۰ریال سود برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد نماید.

شرکت اعلام کرده است در سال ۱۳۸۶ برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۱۸۳میلیارد و ۷۷۲میلیون ریال به مبلغ ۲۷۵میلیارد و ۶۵۹

میلیون ریال (معادل ۵۰درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را در دستور کار دارد.