گروه بورس - علیرضا باغانی: بورس تهران در سومین روز هفته نیز شاهد رشد بود. در این روز معاملاتی نماد شرکت‌های کربن ایران و جوش و اکسیژن ایران برای تعدیل EPS متوقف شدند. بورس همچنین اعلام کرده که در پایان معاملات روز یکشنبه نماد شرکت‌های چادرملو، داملران، سیمان شمال و فولاد کاویان به منظور تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم متوقف شده‌ است.

همچنین روز گذشته معامله بزرگ هپکو از سوی بورس قطعی اعلام شد.

بر این اساس بیش از ۲۰۱میلیون سهم هپکو به ارزش بیش از ۷۰۴میلیارد ریال به شرکت واگن‌سازی کوثر واگذار شد.

با احتساب قطعی شدن معامله ۷۲/۶۰درصد از سهام شرکت هپکو، ارزش معاملات با رسیدن به عدد ۷۵۸میلیارد ریال، ۱۲۰درصد نسبت به روز گذشته افزایش یافت.

آخرین اخبار از تعدیل «ومعادن»

گفته‌های بازار: شایع شده که در صورت فروش سهام مدیریتی فولاد کاویان به قیمت پایه هر سهم ۴۵۰۰ریال، EPS سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات تا ۷۰۰ریال می‌تواند تعدیل شود.

بر این اساس بازگشایی نماد «ومعادن» با قیمت بالای ۴هزار ریال بعید نیست.

شنیده‌های ما: شنیده‌های ما از شرکت حاکی است که در صورت انجام معامله فولاد کاویان با قیمت پایه ۴۵۰۰ریال احتمالا EPS «ومعادن» از ۴۹۱ به ۶۵۲ریال افزایش می‌یابد.اما رقابت بر سر معامله‌ سهام مدیریتی فولاد کاویان بعید نیست و شاید این معامله با قیمت بالاتری انجام شود.اگر هم EPS شرکت تعدیل شود، به طور قطع روی قیمت نماد در زمان بازگشایی نیز اثرگذار خواهد بود.

افزایش EPS «سفارود»

گفته‌های بازار: درباره فارسیت دورود گفته می‌شود که انتظار ثابت بودن قیمت سیمان و افزایش تولید، امکان تعدیل EPS م ۵ماه پایانی سال را برای این شرکت فراهم ساخته است.

همچنین به‌رغم تایید نشدن احتمال اعلام EPS ۵۶۰ریالی برای سال آینده این شرکت ، باز هم در بازار از این شایعه سخن گفته می‌شود.

شنیده‌های ما: EPS م ۵ ماهه پایانی سال فارسیت دورود احتمالا با تعدیل مثبت همراه خواهد بود، اما میزان این تعدیل مشخص نیست.

شرکت درباره میزان EPS سال آینده خود نیز می‌گوید: هنوز یک ماه از سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۸۵ (۵ماهه پایانی سال) مانده است و تا این لحظه تصمیمی برای اعلام EPS سال مالی آینده اتخاذ نشده است.