گروه بورس- هدیه لطفی: بازار فرابورس آخرین روز کاری هفته را با بهبود نسبی در شرایط حاکم بر آن به پایان برد، به طوری که نه تنها صف خرید «قشیر» پس از مدت‌ها عرضه شد، بلکه ذوب‌آهن اصفهان نیز در پایان معاملات با صف خرید روبه‌رو شد و در مجموع خرید و فروش 13 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 6/17 میلیارد تومان در سامانه معاملاتی این بازار به ثبت رسید.

در بازار دیروز پس از معامله ۷/۴ میلیون سهم ذوب‌آهن به ارزش ۶۶۶ میلیون تومان صف خریدی معادل یک میلیون سهم برای آن تشکیل شد و به دنبال آن هر سهم «ذوب» با ۱/۴ درصد نوسان مثبت به قیمت ۱۳۹ تومان رسید.
قند شیروان نیز دیگر نمادی بود که در بازار دیروز با 5 درصد نوسان مثبت روبه‌رو شد و با خرید و فروش 1/2 میلیون سهم به ارزش 4/1 میلیارد تومان در رده بعدی جای گرفت.
بازار ابزارهای نوین مالی نیز همچنان با معاملات اوراق خود بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند، به طوری که اوراق اجاره جوپار، مشارکت نارنجستان، اجاره ماهان، اجاره امید و مشارکت مسکن مهر هر کدام به ترتیب مبادلات ۶/۳، ۲، ۹/۱، ۶/۱ و ۵/۱ میلیارد تومانی را به ثبت رساندند.
در بازار پایه نیز بانک سامان با جابه‌جایی یک میلیون سهم به ارزش 250 میلیون تومان در صدر جای گرفت. همچنین در این بخش از بازار چند نماد دیگر از جمله فن‌آوا، سرمایه‌گذاری توسعه شمال و پتروشیمی زنجان نیز شاهد جابه‌جایی سهام خود بودند.
در مجموع روز گذشته سهام ۶۵ نماد در بازارهای فرابورس خرید و فروش شد که در این میان ۲۲ نماد با افزایش قیمت، ۲۶ نماد با کاهش قیمت و مابقی بدون تغییر نرخ بودند.
در این میان امتیاز تسهیلات بانک مسکن نیز با نوسان قیمتی در محدوده یک درصد مواجه شد و به میانگین نرخ 59 هزار تومان رسید.
پذیره‌نویسی مالی و اعتباری کوثر
پذیره‌نویسی 450 میلیون سهم شرکت مالی و اعتباری کوثر، از روز شنبه 21 مرداد در فرابورس آغاز می‌شود.
شرکت مالی و اعتباری کوثر مرکزی قصد دارد، ۴۵۰ میلیارد ریال سرمایه اولیه خود را از طریق پذیره‌نویسی و شبکه کارگزاری فرابورس به قیمت هر سهم هزار ریال، از روز شنبه ۲۱ مرداد به مدت ۳۰ روز تامین کند.
سرمایه اولیه شرکت مالی و اعتباری کوثر هزار و 500 میلیارد ریال است که از این مبلغ هزار و 50 میلیارد ریال توسط موسسین تامین شده و 450 میلیارد ریال باقی مانده از طریق پذیره‌نویسی تامین می شود.
تعداد سهام قابل پذیره‌نویسی، برای هر یک از پذیره‌نویسان حقیقی و حقوقی حداقل ۱۰ هزار سهم و حداکثر ۱۵میلیون سهم در نظر گرفته شده است.