گروه بورس- دیروز آخرین روز معاملاتی قراردادهای اردیبهشت‌ماه بود و به این ترتیب با ورود نمادهای «کچاد»، «خساپا»، «وپارس» و «وکار» به دوره تحویل و تسویه، قراردادهای اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان دادند. به گزارش خبرنگار ما، «وپارس» بدون موقعیت باز، «وکار» و «خساپا» با ۲ موقعیت باز و «کچاد» با یک موقعیت باز وارد دوره تحویل و تسویه شدند. هرچند روزگذشته «خساپا» اردیبهشت‌ماه دارای ۲۳ تقاضای خرید در قیمت ۳۲۱۱ ریال و ۱۳ تقاضای فروش در قیمت ۳۳۰۰ ریال بود اما هیچ معامله‌ای در این نماد رخ نداد تا تنها ۲ موقعیت باز وارد دوره تحویل و تسویه شود.

همچنین «فولاد» شهریور و «وغدیر» تیرماه با افزایش قیمت و «فملی» و «اخابر» شهریورماه با کاهش قیمت از سوی معامله‌گران داد و ستد شدند. به این ترتیب «فولاد» شهریور با نوسان مثبت ۹۸/۳ درصدی و افزایش ۱۲۶ ریالی مواجه بود تا قیمت تسویه این نماد با معامله یک قرارداد به مبلغ ۳۲۹۴ ریال افزایش یابد. این در حالی است که در معاملات روزگذشته، «وغدیر» تیرماه با معامله ۳۹ قرارداد به ارزش ۲ میلیارد و ۱۶۳ میلیون و ۸۰۳ هزار ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. بر این اساس نوسان مثبت ۹۲/۰ درصدی و رشد ۴۲ ریالی موجب شد قیمت تسویه این قرارداد به مبلغ ۴۵۹۹ ریال افزایش یابد.

«فملی» و «اخابر» شهریورماه دیروز به ترتیب با معامله ۱۵ و یک قرارداد ۱۹۵ و ۷۸ ریال کاهش قیمت داشتند. این نمادها در روزگذشته شاهد ۴۵ تقاضای خرید بودند.

بنابراین گزارش نمادهای «اخابر»، «فولاد» و «فملی» تیرماه در کنار «وغدیر» شهریور از قراردادهای پربیننده بازار دیروز آتی بودند که اختلاف قیمت‌های پیشنهادی تقاضای خرید و فروش، مانع از انجام معامله در این نمادها شد.