گروه بورس - به مناسبت دهه فجر همزمان با آغاز تولید انبوه از دو نوع تراکتور جدید طراحی و تولید شده در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران که ۱۰ تا ۱۵ درصد در مصرف سوخت آن کاهش صورت گرفته، رونمایی می‌شود. معاون فنی و توسعه شرکت تراکتورسازی ایران با اعلام این خبر گفت: محصول ITM۴۷۵ و ITM۴۸۵ دو نوع تراکتور جدید با قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد هستند که در واحد فنی و توسعه تراکتورسازی ایران طراحی و تولید شده‌اند.

فرهنگ صیدی افزود: تکنولوژی پیشرفته و جدید این محصولات ساخت همین واحد بوده و نمونه و مشابهی از این محصولات وجود ندارد.

صیدی در مورد هزینه‌های صرف شده برای این نوآوری نیز اظهار داشت: ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه طراحی و تولید ITM۴۷۵ و ۱۰ میلیارد ریال نیز هزینه تراکتور ITM۴۸۵ شده است.

معاون فنی و توسعه شرکت تراکتورسازی ایران با اشاره به افزایش باک مخزن سوخت این تراکتورها از ۸۰ به ۱۳۰لیتر گفت: ارگونومی بهتر پدال‌های ترمز و کلاچ این نوع تراکتورها این امکان را فراهم می‌سازد که ضمن فشار کمتر، نتیجه بهتری از لحاظ کنترل تراکتور داشته باشد و ضمنا اهرم‌بندی پدال‌های کلاچ و ترمز ضمن سادگی از هزینه پایین‌تری برخوردار است.

وی اضافه کرد: در قیمت گذاری این محصولات نیز توان خرید کشاورز ملاک قرار گرفته و بین ۱۶۰ تا۱۷۰ میلیون ریال برآورد قیمت صورت گرفته است.

وی ضمن تشریح برنامه تولیدی این محصولات گفت: پیش‌بینی می‌شود دو محصول یاد شده کل تولیدات تراکتورسازی را تحت‌تاثیر قرار دهند و با توجه به ارزیابی صورت گرفته از نیاز مشتریان، درخواست و استقبال به دلیل امکان تعبیه شده و ویژگی‌های منحصر به فرد در آن قابل توجه باشد.