گروه بورس - هدیه لطفی: بازار فرابورس روز گذشته با ترافیک نمادهای معاملاتی سپری شد، به طوری که بازار، شاهد بازگشایی ۴ نماد در این روز بود. روز گذشته نمادهای معاملاتی تجارت الکترونیک پارسیان، حق تقدم تجارت الکترونیک پارسیان و اوراق گواهی بانک کشاورزی بازگشایی شدند؛ این در حالی است که در این روز نماد معاملاتی «بالاس» متوقف شد.

بر این اساس در ابتدای ساعات معاملاتی دیروز، نماد شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن جهت شفافیت بیشتر اطلاعات متوقف شد.

در مقابل، نمادهای معاملاتی تجارت الکترونیک پارسیان و حق‌تقدم خرید سهام آن پس از ارائه اطلاعات با اهمیت، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد بازگشایی شد.

همچنین در این روز اوراق گواهی سپرده بانک کشاورزی پس از پرداخت سود ماهانه، بازگشایی شد و در مجموع ۵۳ هزار و ۱۳۰ برگه از این اوراق به ارزش ۵۳ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال دادوستد شد.

در بازار اوراق مشارکت فرابورس دو گواهی دیگر مشارکت ایران‌شرق و توسعه نیز معامله شدند؛ به طوری که ۴۵ هزار برگه از اوراق مشارکت ایران شرق به ارزش ۴۵ میلیون ریال و تعداد سه هزار برگه از اوراق مشارکت توسعه به ارزش سه میلیارد ریال دادوستد شد.

در مجموع بازار فرابورس روز گذشته تعداد ۵ میلیون و ۸۹۳ هزار سهم در یک هزار و ۸۳۱ مرتبه میان سهامداران دادوستد شد و ارزش کل ناشی از این معاملات به رقم ۳۳ میلیارد و ۹۲۹ میلیون ریال رسید که بیشترین رقم از این معاملات در اختیار حق‌تقدم تجارت الکترونیک پارسیان بود.

در این روز بیش از یک میلیون و ۵۳۰ هزار حق‌تقدم معامله شد و به این ترتیب این نماد به عنوان باارزش‌ترین سهام شناخته شد.

نمادهای معاملاتی «رپارس» و «وگستر» نیز رتبه‌های بعدی را کسب کردند. ارزش هر کدام به ترتیب ۶۲/۵ میلیارد ریال و ۱/۴ میلیارد ریال بود. همچنین روز گذشته صف خرید سهام گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان تداوم یافت و به ۳۷ میلیون سهم رسید.

همچنین هر سهم این شرکت با ۵ درصد رشد به قیمت سه هزار و ۹ ریال معامله شد.

عصر دیروز، جلسه معارفه بانک پاسارگاد،به منظور ورود به فرابورس تشکیل شد.

قطعیت معامله«پتروشیمی قائد بصیر»

از سوی دیگر روز گذشته معامله بلوک ۹/۷۹ درصدی سهام شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر به قطعیت رسید.

بر این اساس طی معاملات دیروز تعداد ۲۶۳ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۸۹۹ سهم معادل ۹/۷۹ درصد از سهام شرکت پتروشیمی قائد بصیر به قیمت هر سهم یک هزار و ۷۷۳ ریال و به ارزش ۴۶۸ میلیارد ریال به قطعیت رسید.

یادآور می‌شود معامله مزبور در تاریخ۴ بهمن‌ماه سال‌جاری در بازار سوم فرابورس صورت گرفته بود.