سنا - مدیر نظارت بر بازار اولیه بورس از اجرایی شدن «اوراق اجاره» تا پایان سال و «اوراق استصناع» در ابتدای سال آینده خبر داد.

بهروز زارع، در زمینه برنامه‌های این نهاد برای گسترش ابزارهای مالی گفت: در سال جاری به منظور گسترش ابزارهای مالی جدید، بحث اوراق اجاره را در دست اقدام داریم که مقررات لازم برای اجرای آن تعیین شده و برای اولین بار قرار است این ابزار عملیاتی شود. وی افزود: در کنار این مساله چند ابزار جدید دیگر وجود دارد که در حال کار و بررسی آن هستیم تا برای اولین بار در بازار اجرایی شوند. زارع تصریح کرد: برنامه برپایی کارگاه‌هایی در زمینه آشنایی با اوراق اجاره برای شرکت‌ها در دستور کار است که هر هفته برای ۱۰ تا ۱۵ شرکت و مسوولان مالی آنها برگزار می‌شود تا با شیوه تامین مالی اوراق اجاره آشناتر شوند. مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس خاطرنشان کرد: با توجه به مقررات سازمان بورس برای بهره‌گیری از ابزار جدید در بازار بر روی ابزار اوراق استصناع نیز فعالیت می‌کنیم تا مقررات آن تا پایان سال نهایی شده و در ابتدای سال آینده روانه بازار شود.
به گفته وی ارائه این ابزارهای جدید در کنار نظارت بر عرضه‌های بازار اولیه عمده کارهایی است که تا آخر امسال و اوایل سال آینده انجام خواهد شد.
زارع تصریح کرد: تسهیل جریان رسیدگی به درخواست‌ها از جمله مواردی است که مستلزم انجام اقدامات متفاوت از جمله فراهم شدن زیر ساخت‌ها است که این نهاد در حال مهیا کردن این شرایط است.