گروه بورس - روز گذشته دو میلیون سهم معادل دو درصد از سهام شرکت فرابورس ایران به قیمت ده هزار و 300 ریال در بازار سوم فرابورس فروخته شد.

به گزارش خبرنگار ما، سازمان خصوصی‌سازی دو میلیون سهم معادل دو درصد از سهام شرکت فرابورس ایران به ارزش ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال را در بازار سوم عرضه کرد و سرانجام این بلوک پس از ۱۰روز رقابت با نرخ پایانی ۱۰ هزار و ۳۰۰ ریال در این بازار به فروش رفت. سهام فرابورس در تاریخ ۲۸ آذر با نرخ پایه یک هزار و ۶۰۰ ریال عرضه شده بود. همچنین دیروز عرضه ۵ میلیون، ۱۰۰ هزار سهم معادل ۵۱ درصد سهام شرکت حمل‌و‌نقل ریلی نیرو با نرخ هفت هزار و ۶۰ ریال در بازار سوم فرابورس، همچنان به رقابت کشید که ادامه این رقابت امروز نیز دنبال شد. این رقابت بر سر بلوک ۵۱ درصدی حمل‌و‌نقل ریلی نیرو است و بین سه نفر خریدار شکل گرفته است.
در ادامه معادل 8 میلیون و661 هزار و 170 سهم به ارزش 6/8 میلیارد ریال در بازار سهام مبادله شد.
این در حالی است که در بازار اوراق مشارکت نیز تعداد۱۰ هزار و ۹۰ برگه اوراق گواهی سپرده بانک کشاورزی به ارزش ۱۰ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال و ۶۱۰ برگه اوراق گواهی سپرده سعدی به ارزش ۶۱۶ میلیون ریال جابه‌جا شد.
در معاملات دیروز نماد تجارت الکترونیک پارسیان پس از 13 روز کاری توقف به دلیل افزایش سرمایه به گردش معاملات روزانه بازگشت و قیمت سهام این شرکت با 5/16 درصد افزایش به 5 هزار و 703 ریال رسید. همچنین مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن با افزایش 9/4 درصد به 4781 ریال، ارتباطات سیار با 4 دهم درصد کاهش به 37 هزار و 319 ریال، کویر تایر با کاهش 6/4 درصد به یک هزار و 908 ریال، لیزینگ ایرانیان با 4 دهم درصد افزایش به یک هزار و 815 ریال، بیمه دی با 3/1 درصد کاهش به یک هزار و 806 ریال، عمران توسعه شاهد با افت یک دهم درصد به دو هزار و 634 ریال و حق تقدم تسهیلات مسکن مهر ماه با کاهش 6 دهم درصد معادل 709 هزار و 529 ریال و حق تقدم تسهیلات مسکن آبان ماه با کاهش 9 دهم درصد به رقم 706 هزار و 910 ریال و حق تقدم تسهیلات مسکن آذر ماه با کاهش 2/1 درصدی به 708 هزار و 494 ریال رسید.
ماهیت خریداران فرابورس
همچنین دیروز ماهیت خریداران بلوک دو درصدی شرکت فرابورس اعلام شد.
به گزارش فارس بعد از باقی ماندن دو گروه از ۲۲ متقاضی خرید بلوک دو درصدی شرکت فرابورس، دیروز دو شرکت کارگزاری بانک ملت و بورس بهگزین به رقابت تنگاتنگ روزهای گذشته ادامه دادند تا اینکه کارگزاری بورس بهگزین با وارد کردن قیمت هزار و ۳۰ تومانی هر سهم ، کارگزاری بانک ملت را از ادامه رقابت منصرف کرد.
به این ترتیب دو میلیون سهم شرکت فرابورس برای کارگزاری بورس بهگزین و مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن خریداری شد. این دو شرکت از زیر مجموعه‌های شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه‌گذاری سینا هستند که پیش از این سهمی از شرکت فرابورس را نداشتند.
با توجه به شرایط عرضه این بلوک که به صورت یکجا و نقد از سوی سازمان خصوصی‌سازی انجام شده بود، خریداران باید ظرف ۱۰ روز کاری نسبت به پرداخت وجه معامله به حساب سازمان خصوصی‌سازی اقدام کنند تا قطعیت این معامله دو میلیارد و ۶۰ میلیون تومانی احراز شود.