گروه بورس - آذرماه امسال 539 قرارداد به ارزش 13 میلیارد ریال در بورس آتی مورد معامله قرار گرفت. این در حالی است که معاملات انباشته از ابتدای راه‌اندازی بورس آتی در مردادماه تعداد 2205 قرارداد به ارزش 55 میلیارد بوده است. معاملات روز گذشته بورس آتی نیز با معامله 4 قرارداد به ارزش 110 میلیون و 997 هزار و 500 ریال دنبال شد که طی سه دفعه مورد دادوستد قرار گرفت.

دیروز «اخابر» اسفند، «فملی» اسفند و دی‌ماه از سوی معامله‌گران دادوستد شد که طی آن قراردادهای «فملی» بدون تغییر قیمت به کار خود پایان دادند. این در حالی است که ارزش معامله یک قرارداد «فملی» دی و دو قرارداد «فملی» اسفندماه به مبلغ ۸۵ میلیون و ۸۶۳ هزار ریال رسید. بر این اساس قیمت‌های تسویه «فملی» دی و اسفند به ترتیب ۹ هزار و ۴۹۹ ریال و ۹ هزار و ۵۶۱ ریال رسید.
«اخابر» اسفندماه دیگر نماد معامله‌شده دیروز بود که یک قرارداد آن به ارزش 25 میلیون و 135 هزار ریال موجب افزایش 56 ریالی قیمت تسویه این نماد شد. از سوی دیگر نوسان مثبت 93/1 درصدی «اخابر» اسفندماه موجب شد تا این نماد در قیمت دو هزار و 957 ریال بسته شود. این در حالی است که در بازار دیروز آتی همچنان معامله‌گران در نمادهای مختلف سفارش‌های خرید و فروش را به ثبت رساندند؛ اما به نظر می‌رسد تعداد افرادی که به ثبت سفارش فروش تمایل دارند، در حال افزایش است. هر چند فروشنده‌ها همچنان در قیمت‌های بالاتری از ارقام مدنظر خریداران مایل به فروش سهام هستند.