فارس - مدیر مطالعات اسلامی سازمان بورس از راه‌اندازی بورس همراه در پاییز سال‌جاری خبر داد و گفت: از طریق این نرم‌افزار اطلاعات همه شرکت‌های بورسی بر روی تلفن همراه نمایش داده می‌شود. علی سعیدی با اعلام این مطلب گفت: بورس همراه یکی از اقداماتی است که در دست اقدام بوده و در صورت تصویب، اطلاعات همه شرکت‌های بورسی بر روی تلفن همراه نمایش داده می‌شود و دیگر نیازی به اتصال به اینترنت نخواهد بود.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه با این نرم‌افزار در هر نقطه‌ای می‌توان از آخرین اطلاعات بورس مطلع شد، بیان کرد: یک پیوند (لینک) نیز وجود دارد که همه اطلاعات از طریق یک پیامک به روز می‌شود که برای این کار با مخابرات نیز هماهنگی‌ و توافقات لازم انجام شده است.

به گفته سعیدی، نرم‌افزار بورس همراه تقریبا نهایی است و تنها چند تغییر کوچک لازم دارد که در حال انجام است و پس از آماده شدن این نرم‌افزار در پاییز سال‌جاری این نرم‌افزار وارد بازار می‌شود. همچنین در جلسه افتتاحیه معاملات آنلاین تریدینگ که مدتی است شروع شده، با حضور وزیر اقتصاد بورس همراه نیز معرفی می‌شود. وی در پایان تصریح کرد: طرح جامع آی‌تی برای بازار سرمایه در حال طراحی است که با این کار یک نقشه راه و برنامه‌ریزی کلی برای بازار سهام ایجاد می‌شود.