گروه بورس - زمین‌های کشاورزی کنیا نیز با تراکتور ایرانی شخم زده شود. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، وزیر امور توسعه داخلی کنیا در بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران ضمن درخواست راه‌اندازی خط مونتاژ تراکتورسازی ایران در این کشور گفت: این امر و توسعه همکاری با مجموعه تراکتورسازی در دستور کار دولت کنیا قرار دارد که بازدید امروز آنها را برای مصمم شدن در این تقاضا، تسریع و تصویب نهایی آن راغب‌تر کرده است.

فردریک بوگومو افزود: با راه اندازی خط مونتاژ تراکتورهای ایرانی در این کشور قیمت تراکتور در بازارهای کنیا کاهش چشمگیری خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بازارهای کنیا در دست تولیدکنندگان هلندی و آمریکایی است که تنها دلیل این امر و برتری آنها بر تولیدات انگلیسی(مس فرگوسن) خدمات پس از فروش و نه کیفیت تولید این شرکت است.این در حالی است که فرآیند تولید در خط تولید تراکتورسازی ایران کامل و تکمیل می‌باشد.

خرید هزار دستگاه تراکتور از ایران

این در حالی است که تا پایان سال ۲۰۱۱، یک هزار دستکاه تراکتور به بولیوی صادر می‌شود تا ضمن شناسایی نوع تراکتورهای مورد نیاز، قابلیت مزارع این کشور نیز مورد سنجش قرار گیرد.

مدیرعامل تراکتورسازی با بیان این مطلب افزود: بنا به درخواست بولیوی بعد از مدت یاد شده در صورت نیاز به محصولات تراکتورسازی به میزان قابل‌توجه و شناسایی بازارهای مناسب، خط مونتاژ تراکتور با مشارکت دو کشور راه‌اندازی می‌شود تا علاوه بر تامین نیاز خود بولیوی نیاز کشورهایی نظیر پرو نیز از طریق این خط مونتاژ تامین شود.

ابراهیمی اضافه کرد: موافقت نامه‌های لازم برای مذاکرات اشاره شده با حضور نمایندگان وزارت صنایع ایران، وزیر اقتصاد و دارایی بولیوی و نماینده گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در تبریز منعقد می‌شود.