گروه بورس - مشاور مدیرعامل و دبیر ستاد بودجه شرکت سرمایه‌گذاری شاهد با اشاره به تجربه حضور عمران و توسعه شاهد در فرابورس؛ گفت: عرضه سهام عمران و توسعه شاهد در شرایط رو به نزول بازار سرمایه صورت گرفت، اما با توجه به پتانسیل این سهم انتظار افزایش قیمت آن تا بالاتر از ۳۰۰ تومان پیش‌بینی شد، اما از آنجا که بازار سرمایه اطلاعات مناسبی نداشت و اطلاعات کمی از آخرین وضعیت پروژه‌های این شرکت و پتانسیل بالای این شرکت داشت، قیمت آن کمتر از حد انتظار رقم خورد.

صالحی در گفت‌وگو با بورس ۲۴، گفت: این سهم پتانسیل بالایی دارد و تا اواخر سال جاری سهام عمران و توسعه شاهد تعدیل مثبت بالایی از محل پروژه‌های خود خواهد داد.

به گفته وی، عمران و توسعه شاهد با دیگر شرکت‌های ساختمانی متفاوت است چرا که این شرکت از املاک با پتانسیل بالقوه برخوردار است و فعالیت اصلی آن فرآوری املاک است، این در حالی است که مدیریت و فرآوری املاک در شرایط مناسب بازار، سودی بسیار بالاتر از ساخت‌وساز در شرایط مناسب محقق خواهد کرد و با توجه به پتانسیل این سهم، می‌توان سهام عمران و توسعه شاهد را نسبت به سهام دیگر شرکت‌های ساختمانی متمایز خواند.

صالحی افزود: برخی از پروژه‌های در اختیار عمران و توسعه شاهد یا مشارکتی ساخته خواهند شد و به مرحله بهره‌برداری می‌رسند یا برخی از این پروژه‌ها تا قبل از مرحله بهره‌برداری با توجه به ارزش افزوده ایجاد شده، فروخته می‌شوند.

به گفته وی برای ساختمان میرداماد عمران و توسعه شاهد، مذاکراتی با چند خریدار انجام شده و درصورت تقاضای مناسب برای خرید این پروژه، عمران و توسعه شاهد این ملک را واگذار خواهد کرد.

صالحی ادامه داد: پروژه اندیشه که ۸۲۴ متر ملک تجاری دارد این پروژه در عمران و توسعه شاهد،بهای تمام شده هفت میلیارد تومان دارد و با توجه به حداقل قیمت بهای فروش آن رقمی معادل ۱۸ میلیارد تومان برآورد شده که تا پایان سال آماده فروش خواهد بود.وی افزود: عمران توسعه شاهد در شش ماه سود مناسبی با توجه به بودجه شش ماهه کسب نموده است و ارزش ذاتی این سهم حداقل ۴۰۰ تومان است. به گفته دبیر ستاد بودجه شاهد، یک خریدار در حال مذاکره برای خرید بلوک عمده عمران و توسعه شاهد است. صالحی ادامه داد: سرمایه‌گذاری شاهد از سهم عمران و توسعه شاهد به وسیله چند شرکت زیرمجموعه شاهد، حمایت می‌کند و برای آن بازارگردانی می‌کند، اما بازارسازی نمی‌کند. این در حالی است که در صورت وجود بازار مناسب، قیمت سهام عمران و توسعه شاهد افزایش چشمگیری خواهد داشت.