گروه بورس - نسترن فیروز: روز گذشته تمامی نمادهای بازار فرابورس بدون خریدار ماندند و برای نماد تجارت الکترونیک پارسیان، بیمه دی و لیزینگ ایرانیان صف فروش تشکیل شد. این در حالی است که نماد معاملاتی «رپارس» یک میلیون و ۵۰۰ هزار سهم، نماد معاملاتی «ودی» دو میلیون و ۵۰۰ هزار سهم و نماد معاملاتی «وایران» یک میلیون و ۷۰۰ هزار سهم فروش تشکیل دادند.

همچنین در سومین روز رقابت سه گروه برای تصاحب بلوک ۴۹ درصدی آهن و فولاد ارفع، معامله این بلوک، با ۴۰ میلیارد تومان افزایش قیمت از طریق کارگزاری حافظ انجام شد.

محمد تبار در این خصوص گفت: این بلوک که شامل ۲۵۹ میلیون و ۷۰۰ هزار سهم و ۳۷۴ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۸۵۰ حق‌تقدم بود، روز گذشته در قیمت ۱۷۲ میلیارد تومان به فروش رسید. وی ادامه داد: قیمت پایه هر سهم این بلوک دو هزار و ۱۰۰ ریال تعیین شده بود که دیروز هر سهم آن با ۶۱۰ ریال افزایش به مبلغ دو هزار و ۷۱۰ ریال فروخته شد.

همچنین حق‌تقدم‌های این بلوک نیز هر کدام به مبلغ یک هزار و ۷۱۰ ریال به فروش رسید. وی خاطرنشان کرد: خریدار باید ۴۰ درصد ارزش معامله را به صورت نقدی و باقی مبلغ را طی اقساط دو ساله پرداخت کند. این در حالی است که خریدار باید ۱۲۰ میلیارد ریال بابت ارزش اسمی حق تقدم به صورت نقدی و طی ۲۰ روز کاری به ایمیدرو پرداخت کند. از سوی دیگر خریدار برای شرکت در افزایش سرمایه شرکت نیز مبلغ ۲۵ میلیارد تومان پرداخت خواهد کرد. بنابراین اطلاعات در سه روز گذشته سه گروه رقابت کردند و کنسرسیومی شامل ۶ شرکت صنعتی، معدنی و فلزی موفق به خرید بلوک شدند. در همین حال در معاملات دیروز نماد معاملاتی «کمرجان» تنها نماد مثبت بازار بود که رشد ۵ درصدی قیمت را تجربه کرد.

این در حالی است که لیزینگ ایرانیان با ۲۵/۴ درصد، تجارت الکترونیک پارسیان با ۸۷/۴ درصد، کویرتایر با ۹۵/۴ درصد و بیمه دی با ۹۷/۴ درصد افت قیمت به کار خود پایان دادند.

از سوی دیگر، بیمه دی با حجم معاملاتی ۱۲ میلیون سهم و ارزش معاملاتی ۲۳ میلیارد و ۲۶۵ میلیون ریال به عنوان باارزش‌ترین نماد بازار شناخته شد.

نماد معاملاتی «پکویر» با ارزش معاملاتی ۲۷۶ میلیون ریال توانست ۱۵۵ هزار سهم از حجم معامله‌شده بازار را از آن خود کند. همچنین تجارت الکترونیک پارسیان با حجم معاملاتی ۵۰۳ هزار سهم و ارزش معاملاتی ۵ میلیارد و ۵۹۱ میلیون ریال به قیمت ۱۱ هزار و ۱۲۴ ریال معامله شد. از سوی دیگر نماد معاملاتی «وایران» با ارزش معاملاتی یک میلیارد و ۹۴۶ میلیون ریال، یک میلیون و ۱۲۲ هزار و ۲۶۸ سهم از حجم بازار را به خود اختصاص داد. این در حالی است که مرجان کار با حجم معاملاتی ۱۰ هزار سهم ارزش معادل ۳۰ میلیون ریال را کسب کرد. در پایان حجم کل بازار OTC روز گذشته به ۱۳ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۶۴۳ سهم و ارزش کل معاملات به ۳۱ میلیارد و ۱۰۸ میلیون ریال رسید.