گروه بورس - مجوز افزایش سرمایه چهار شرکت سهامی عام بانک شهر، همکاران سیستم، نفت بهران و بانک تات از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شد. به گزارش بورس و اوراق بهادار افزایش سرمایه بانک شهر به مبلغ دو هزار میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران انجام خواهد شد.

موضوع این افزایش سرمایه رعایت مصوبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۸۹ شورای پول و اعتبار و سهام قابل‌انتشار آن دو میلیارد سهم است.

همچنین افزایش سرمایه شرکت همکاران سیستم به منظور طراحی محصولات مبتنی‌بر تکنولوژی net. از محل سود انباشته شرکت به میزان ۴۰ هزار میلیون ریال انجام می‌شود. تعداد سهام قابل‌انتشار این شرکت نیز ۴۰ میلیون سهم است. بنابراین گزارش، افزایش سرمایه ۲۲۰ میلیارد ریالی نفت بهران نیز از محل اندوخته طرح و توسعه در راستای اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش موردنیاز شرکت با تعداد ۲۲۰ میلیون سهم صورت خواهد گرفت.

بانک تات نیز به منظور تامین حداقل سرمایه لازم برای تاسیس بانک غیردولتی مجوز افزایش سرمایه‌ای معادل دو هزار میلیون ریال را گرفت. این افزایش سرمایه به میزان دو میلیارد سهم از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران انجام می‌شود. براساس این گزارش شروع پذیره‌نویسی این شرکت‌ها حداکثر تا شصت روز پس از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر است. همچنین بورس اعلام کرده که مطابق ماده ۲۱ قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان، به منظور حصول اطمینان از رعایت مقررات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطلاعاتی بوده و به منزله تایید مزایا، تضمین سودآوری یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار توسط سازمان نیست.