گروه بورس- میرعلی یاوری به عنوان مدیرعامل جدید سرمایه‌گذاری امید انتخاب و معرفی شد. به گزارش خبرنگار ما، بر اساس آخرین تصمیمات هیات مدیره این شرکت سرمایه‌گذاری و در پی تغییر مدیرعامل بانک سپه، میرعلی یاوری به عنوان مدیرعامل جدید سرمایه‌گذاری امید معرفی شد. پیش از این سید مصطفی موسوی بلده، مدیرعامل امید بود که در پی این تغییر و تحول، سمت مدیرعاملی را به یاوری سپرد و خود به عنوان عضو هیات مدیره شرکت باقی ماند. میرعلی یاوری پیش از این در هلدینگ ساختمانی صندوق بازنشستگی مدیرعامل بوده است و دارای سوابق اجرایی دیگری در بخش ساختمان و مسکن است.

سرمایه‌گذاری امید با سرمایه ۵۰۰‌میلیارد تومانی از شرکت‌های بزرگ بورسی محسوب می‌شود و سهام عمده شرکت‌های بزرگی همچون چادرملو، گل‌گهر، سرمایه‌گذاری سپه و شماری از شرکت‌های سیمانی و ساختمانی را در پرتفوی خود دارد. بیش از ۹۴‌درصد از سهام امید در اختیار بانک سپه است، حال آنکه در بازار شایعاتی از احتمال واگذاری سهام ۵۱‌درصدی امید به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در بازار به گوش می‌رسد.

همچنین گفته می‌شود، ساتا متقاضی خرید سهام سرمایه‌گذاری سپه نیز هست، اما هنوز تایید و تکذیب رسمی در این زمینه اعلام نشده است. گفته می‌شود، تبدیل امید به بزرگ‌ترین هلدینگ معدنی و فعال‌تر شدن شرکت در بازار سرمایه و اجرای سند راهبردی امید از جمله اولویت‌های مدیرعامل جدید امید است. گفتنی است، چندی پیش حسنعلی قنبری مدیرعامل سابق بانک سپه جای خود را به پاشایی‌ فام داد و در پی این تغییر، زمینه جابه‌جایی‌های دیگر مدیریتی در بانک سپه و مهم‌ترین شرکت این بانک یعنی امید فراهم شد. امید که یک شرکت چند رشته‌ای بزرگ محسوب می‌شود، ارزش بازاری معادل ۲‌هزارمیلیارد تومان دارد. در همین حال، چندی پیش مدیرعامل شرکت بورسی سیمان سپاهان هم تغییر کرده است.

سیمان سپاهان که با دو کوره ۳۳۰۰تنی از شرکت‌های بزرگ بورسی و سیمانی محسوب می‌شود، پیش از این توسط حسین آربیع اداره می‌شد، اما اخیرا سید عطاءا... سیدان به عنوان مدیرعامل این شرکت معرفی شده است. دلیل این تغییر و جابه‌جایی، استعفای آربیع و پذیرش این استعفا از سوی هیات‌مدیره اعلام شده است. سیدان پیش از این معاون مدیرعامل سیمان تهران بود و قبل از آن هم در سیمان آبیک سمت مدیریتی داشته است. مدیرعامل جدید سیمان سپاهان دارای مدرک فوق لیسانس مهندسی صنایع است.