ابلاغ دستورالعمل توثیق اوراق بهادار مزایای معاملات آنلاین سهام

دنیای اقتصاد- بازار دادوستد سهام روز گذشته پس از دو روز کاری ضعیف در ابتدای هفته رو به رشد گذاشت و با ثبت ۳۱/۴۹واحد رشد، بخش عمده‌ای از کاهش در هفته جاری را جبران کرد. در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را شروع کردند که در بازارهای جهانی به دلیل تعطیلی روز استقلال در آمریکا، روند مشخصی بر قیمت‌ها حاکم نبود و بیشتر معامله‌گران به انتظار بازگشایی بازارهای آمریکا برای تعیین قیمت فلزات و نفت خام بودند. جنب پل حافظ

چرخش بازار

گروه بورس- همایون دارابی: بازار دادوستد سهام روز گذشته پس از دو روز کاری ضعیف در ابتدای هفته رو به رشد گذاشت و با ثبت ۳۱/۴۹واحد رشد بخش عمده‌ای از کاهش در هفته جاری را جبران کرد.

در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را شروع کردند که در بازارهای جهانی به دلیل تعطیلی روز استقلال در آمریکا، روند مشخصی بر قیمت‌ها حاکم نبود و بیشتر معامله‌گران به انتظار بازگشایی بازارهای آمریکا برای تعیین قیمت فلزات و نفت خام بودند.

در بازار سهام دیروز همچنان رقابت برسر بلوک سایپا ادامه داشت. در همین حال انتشار خبرهایی در مورد حضور یک خریدار جدید در بازار و تلاش این خریدار برای جمع آوری سهام خرد از بازار دیروز به معامله ۵۰‌میلیون سهم سایپا منجر شد تا در شرایطی که تکلیف بلوک ۱۸درصدی سایپا نامشخص است این خریدار بتواند برای خرید سهام خرد در بازار تلاش کند.

در بازار دیروز معامله‌گران در‌گروه مالی شاهد تشکیل صف‌های خرید برای برخی از نمادهای بیمه‌ای بودند.

در ‌گروه فلزی تامین اجتماعی مالکیت خود در شرکت مس باهنر را بیست و سوم تیرماه به روی تابلو خواهد فرستاد، امری که انتظار می‌رود برای این شرکت تحولی مهم باشد. کارشناسان بازار انتظار دارند این شرکت مورد توجه برخی فلزکاران به خصوص فعالان صنعت مس قرار گیرد. در معاملات عمده، بازار دیروز همچنین شاهد تشکیل صف خرید برای لابراتوارهای رازک بود. اعلام عرضه ۵/۳۹درصد سهام داملران توسط رازک سبب تشکیل این صف خرید شده است.

در‌ گروه پیمانکاری دیروز نماد ماشین‌سازی اراک برای برگزاری مجمع سالانه متوقف شد. در این‌گروه صدرا دیروز با شایعاتی در مورد حمایت سهامدار عمده به صف خرید فرو رفت. در این‌گروه معامله‌گران در انتظار بازگشایی نماد مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران هستند.

در نماد مخابرات توضیحات وزیر ارتباطات دیروز تاثیر مثبتی بر روند سهام شرکت مخابرات داشت و از فشار عرضه‌ها کاست.

در مجموع بازار دیروز شاهد معامله ۹/۳۰میلیارد‌تومان سهام بود که ۴/۳۵درصد آن‌را معاملات نماد سایپا تشکیل می‌داد. از مجموع ۱۸۶ نمادی که دیروز به روی تابلو رفتند ۷۲نماد با کاهش قیمت و ۱۰۶ نماد با رشد ارزش دادوستد شدند.