گروه بورس- نسترن فیروز: معامله‌گران بازار فرابورس روز یک‌شنبه شاهد تشکیل صف خرید برای دو نماد بیمه دی ولیزینگ ایرانیان بودند. در همین حال در معاملات روز یک‌شنبه نماد «کمرجان» معامله‌ای نداشت. همچنین هر سه شرکت فرابورسی روز کاری مثبتی را سپری کردند و شاهد رشد قیمت بودند. این در حالی است که بیمه دی ۹۹/۴درصد، لیزینگ ایرانیان ۵۴/۳درصد و کویرتایر ۵۷صدم‌درصد رشد قیمت را تجربه کردند و به کار خود پایان دادند. از سوی دیگر بیمه دی با حجمی معادل ۵میلیون و ۹۹۵هزار سهم و ارزشی معادل ۱۱میلیارد و ۹۷۲میلیون‌ریال به‌عنوان باارزش‌ترین نماد شناخته شد. همچنین لیزینگ ایرانیان با ارزشی معادل ۲میلیارد و ۳۳۴میلیون‌ریال توانست یک‌میلیون و ۲۶۵هزار و ۴۰۰سهم از حجم معامله شده بازار را از آن خود کند. از سوی دیگر «پکویر» با حجمی معادل ۵۰۴هزار سهم، به قیمت یک‌هزار و ۴۰۲ریال معامله شد. در پایان یادآور می‌شود در مجموع کل معاملات بازار OTC به ۷میلیون و ۷۶۴هزار و ۵۳۰سهم و ارزش کل به ۱۵میلیارد و ۱۲میلیون‌ریال رسید.

واگذاری ۱۶درصد سهام سپرده‌گذاری مرکزی

از سوی دیگر سازمان بورس اوراق بهادار ۳/۱۶‌درصد از سهام خود در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه را از طریق بازار سوم فرابورس عرضه می‌کند.

حسن محمدتبار با اعلام این خبر گفت: سازمان بورس اوراق بهادار در نظر دارد تعداد ۳/۱۶‌میلیون سهم از سهام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه را به‌طور یکجا و نقد در ۳ بلوک ۵‌درصدی و یک بلوک ۳/۱درصدی با قیمت پایه هر سهم ۲۷۲تومان به فروش برساند. مدیر بازار فرابورس با تاکید بر رعایت مفاد موارد قانونی لازم در خصوص واگذاری سهام شرکت مزبور افزود: متقاضیان باید درخواست خود را از طریق کارگزار خود تا پایان وقت اداری روز یک شنبه دوم خرداد به اداره امور بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال و کارگزاران باید قبل از ورود سفارش خرید به سامانه معاملات، از موافقت کتبی اداره مزبور اطمینان حاصل کنند.

محمد تبار با اشاره به اینکه به زودی اطلاعات مالی شرکت سپرده‌گذاری از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت فرابورس منتشر می‌شود، یادآورشد: سهام شرکت مزبور منقسم به ۹۵‌میلیون سهام عادی با نام و ۵‌میلیون سهام ممتاز یک‌هزار‌ریالی با نام قابل تبدیل به سهام عادی است که سهام ممتاز متعلق به سازمان بورس اوراق بهادار بوده و امتیاز آن انتخاب ۳ عضو از ۵ عضو هیات‌مدیره توسط این سازمان در مجامع عادی است و دو عضو باقیمانده هیات‌مدیره با اکثریت نسبی دارندگان سهام عادی انتخاب می‌شوند.

وی تصریح کرد: همچنین صددرصد سهام‌گروه هتل‌های هما از طریق فرابورس واگذار می‌شود و سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد تعداد یک‌میلیارد و ۹۶۰‌میلیون و ۷۷۸‌هزار سهم این شرکت سهامی خاص را از طریق بازار سوم فرابورس ایران و در روز۱۸ خرداد به متقاضیان واگذار کند.

مدیر بازار فرابورس در پایان با اشاره به انتشار صورت‌های مالی سال ۱۳۸۷ و گزارش کارشناسی قیمت هتل‌های هما در سایت شرکت فرابورس، گفت: اطلاعات تکمیلی اعم از بیانیه عرضه و آخرین صورت‌های مالی پس از تایید کمیته عرضه متعاقبا از طریق سایت فرابورس منتشر خواهد شد.