گروه بورس- شرکت سایپا در بودجه امسال مبلغ ۵۳هزار و ۲۸۸میلیارد و ۶۵۶میلیون ریال درآمد حاصل از فروش پیش‌بینی کرده است. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، سایپا اعلام کرده است که به دلیل افزایش حجم فروش محصولات در بودجه امسال مبلغ فروش این شرکت نیز طی سال جاری با ۱۷‌درصد رشد مواجه خواهد شد. این در حالی است که به دلیل عدم پیش‌بینی فروش تاکسی در بودجه سال ۸۹، درآمدهای عملیاتی شرکت با ۹۲‌درصد کاهش به مبلغ ۲۱‌میلیارد و ۷۷۰میلیون ریال رسیده است.

همچنین شرکت سایپا درآمد هر سهم امسال را به طور خالص مبلغ ۶۶۴ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد امسال سایپا در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۷‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۹درصد افزایش، سود عملیاتی ۵‌درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات یک‌درصد کاهش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییر را افزایش حجم فروش اعلام کرده است.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم تلفیقی سال مالی ۸۹ را ارائه نکرده است. این در حالی است که شرکت سیاست تقسیم سود هیات مدیره برای سال مالی ۸۹ را تقسیم ۸۰‌درصد سود خالص اعلام کرده است.

شرکت در اطلاعات قبلی اعلام کرده بود که در نظر دارد سرمایه خود را از هزار و ۴۰۰میلیارد ریال به ۱۲‌هزار میلیارد ریال افزایش دهد.