گروه بورس- شرکت صنایع شیمیایی فارس درآمد هر سهم امسال را با ۳۸۱ریال افزایش به طور خالص مبلغ ۴۵۹ریال پیش‌بینی کرده است. «شفارس» در ۲۸ بهمن ماه سال گذشته پیش‌بینی سود هر سهم خود را مبلغ ۷۸ریال اعلام کرده بود که دلیل افزایش سود هر سهم را ناشی از پیش‌بینی فروش یک قطعه زمین عنوان کرده است.

بر این اساس پیش‌بینی شده یک قطعه از زمین‌های شرکت به مساحت ۲۷۵۰۰متر مربع با مستحدثات مربوطه در سال ۱۳۸۹ به فروش برسد.

ارزش روز زمین مزبور طبق کارشناسی رسمی حدود ۱۱میلیارد و ۳۴۰میلیون ریال تعیین شده که با در نظر گرفتن هزینه‌های فروش، سود حاصل از فروش مبلغ ۹میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

افزایش فروش مربوط به افزایش پیش‌بینی مقداری فروش انواع رزین در بودجه است که با توجه به اینکه شرکت در عملکرد واقعی ۱۱ماهه سال ۱۳۸۸ موفق به پوشش مقادیر پیش‌بینی در بودجه ۱۳۸۸ خود شده است و با در نظر گرفتن شرایط بازار در خصوص امکان فروش این محصول مقادیر پیش‌بینی شده در بودجه، به میزان ۲۵‌درصد تعدیل شده است. توضیح اینکه با توجه به فروش‌های محقق شده در سال ۱۳۸۸ شرکت قادر به پوشش بیش از ۹۵‌درصد بودجه سال ۱۳۸۸ خواهد بود و بر این اساس به نظر نمی‌رسد که شرکت در تحقق میزان فروش در نظر گرفته شده در بودجه سال با مشکلی روبه‌رو باشد.

همچنین پیش‌بینی عملکرد امسال شیمیایی فارس در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۱‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۸‌درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۰‌درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۱۶۵درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات مدیره تصمیم دارد به ازای هر سهم مبلغ ۱۵۰ریال را جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۹ پیشنهاد کند.