گروه بورس- شرکت پتروشیمی آبادان پیش‌بینی فروش سال مالی 89 را در مقایسه با سال قبل افزایش داد.

بر اساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، «شپترو» به دلیل برطرف شدن شکل خوراک و تامین آب، امکان دستیابی به ظرفیت تولید بالاتر را فراهم کرده است.
از این رو فروش سال مالی جاری را معادل 51‌درصد نسبت به سال قبل با افزایش پیش‌بینی کرده است. رقم پیش‌بینی شده برای فروش امسال پتروشیمی آبادان معادل یک‌هزار و 48میلیارد و 98میلیون ریال است. همچنین در سایر پیش‌بینی‌های اعلام شده از سوی «شپترو» بهای تمام شده کالای فروش رفته در این شرکت 71‌درصد افزایش، سود عملیاتی 16درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات معادل 6‌درصد افزایش نسبت به سال 88 نشان می‌دهد.
این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۹ را در تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۸۸ مبلغ ۵۹۹ریال اعلام کرده بود که به رقم ۹۵۰ریال این رقم تغییر یافت. «شپترو» دلایل تعدیل را موافقت هیات‌مدیره با واگذاری بخشی از منازل سازمانی اعلام کرده است.
بر این اساس مبلغ 81میلیارد و 839میلیون ریال به ازای هر سهم مبلغ 511ریال و معادل 54‌درصد از کل سود از پیش‌بینی سال مالی 89 ناشی از فروش املاک است.
شرکت اعلام کرده است که هیات مدیره تصمیم دارد به ازای هر سهم مبلغ ۸۵۵ریال را جهت تقسیم به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۹ پیش‌بینی کند.
شرکت در اطلاعات قبلی پیشنهاد هیات مدیره در خصوص تقسیم سود را 479ریال به ازای هر سهم اعلام کرده بود.