شرکت تایدواتر خاورمیانه برای تمرکز بیشتر بر فعالیت‌های خود شرکت ترانزیت و بنادر خشک تایدواتر خاورمیانه را تاسیس کرد.

به گزارش روابط عموممی و امور بین‌الملل شرکت تایدواتر، در راستای تمرکز بیشتر بر فعالیت‌های ترانزیتی به ویژه در حوزه ترانزیت کانتینر از مناطق آزاد و از سوی دیگر بندر شهید رجایی به کشورهای مختلف منطقه، شرکت ترانزیت و بنادر خشک تایدواتر خاورمیانه قشم توسط شرکت تایدواتر تاسیس شد.

این گزارش حاکیست ۹۸‌درصد از سهام این شرکت تازه‌تاسیس در اختیار شرکت تایدواتر خاورمیانه است و یکی از مهم‌ترین اهداف آن تخلیه، بارگیری و ترانزیت کالا در منطقه آزاد تجاری - صنعتی قشم خواهد بود.

این شرکت هم‌اکنون در شرف انعقاد قرارداد ترانزیت کانتینر از کشور چین به بندر شهید رجایی و از آنجا به کشور ترکمنستان است که در صورت نهایی شدن یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای ترانزیت کانتینر در منطقه خاورمیانه خواهد بود.

اعلام جزئیات افزایش سرمایه تایدواتر

همچنین مدیر نظارت بر بازار سازمان بورس جزئیات افزایش سرمایه تایدواتر را اعلام کرد. انجام افزایش سرمایه شرکت تایدواتر خاورمیانه از مبلغ فعلی (۲۱۶‌میلیارد‌ریال) به مبلغ ۶۲۸‌میلیارد و ۵۸۸‌میلیون‌ریال از محل سود انباشته به مبلغ ۱۰۸‌میلیارد‌ریال و آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران به مبلغ ۳۰۴‌میلیارد و ۵۸۸‌میلیون‌ریال انجام می‌شود.

بنابراین گزارش مبلغ افزایش سرمایه فوق به منظور خرید ماشین‌آلات و تجهیزات و جبران مخارج سرمایه‌ای انجام خواهد شد.

بر اساس مجوز سازمان بورس، شروع پذیره‌نویسی حداکثر تا ۶۰ روز پس از ابلاغ مجوز فوق انجام می‌گیرد.