گروه بورس - شرکت سرمایه‌گذاری البرز پیش‌بینی سود هر سهم امسال را با ۱۵۰ ریال افزایش به طور خالص مبلغ ۶۰۰ ریال اعلام کرد. به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، سرمایه‌گذاری البرز درآمد هر سهم سال‌مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۸ را با سرمایه‌ ۷۲۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریالی، به طور خالص مبلغ ۶۰۰ ریال پیش‌بینی کرده است. این در حالی است که شرکت در اطلاعیه قبلی این پیش‌بینی را مبلغ ۴۵۰ ریال در نظر گرفته بود. شایان‌ذکر است «والبر» دلایل تعدیل مزبور را حذف سود فروش ساختمان دفتر مرکزی، افزایش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها، سود حاصل از فروش سهام شرکت کیوان، سود حاصل از فروش زمین، در نظر گرفتن ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول برای شرکت‌های کامپیوتر البرز و لاله‌های خرداد و ذخیره کاهش ارزش سهام شرکت‌های پاکینه‌شوی و تولید‌دارو عنوان کرده است.

همچنین سرمایه‌گذاری البرز در دوره ۹ ماهه نخست سال‌جاری توانست ۴۶ ریال از پیش‌بینی سود سالانه هر سهم را پوشش دهد. از سوی دیگر پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی ۸۸ «والبر» در مقایسه با عملکرد سال‌های قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۱۸ درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۷۵۵ درصد افزایش، سود عملیاتی ۶۲ درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۶۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد ۶۰ درصد از سود خالص امسال را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. همچنین «والبر» برنامه افزایش سرمایه به میزان ۱۳۰ میلیارد ریال را در برنامه کار خود دارد. براساس این گزارش «والبر» سیاست تقسیم سود امسال شرکت پخش البرز را ۶۶ درصد از سود خالص سال ۸۸ اعلام کرده است.