گروه بورس- مدیرعامل شرکت جوشکاب یزد انجام بخش دوم افزایش سرمایه به مبلغ ۱۵میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال با دریافت مجوزهای لازم از سازمان بورس و اوراق بهادار را از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت طی سال ۸۹ عنوان کرد.

علیرضا امینائی با بیان اینکه اجرای مرحله دوم افزایش سرمایه مورد تاکید سهامداران حقیقی و حقوقی جوشکاب یزد است، افزود: مبلغ ۱۳‌میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال از افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی جوشکاب یزد از محل سود انباشته و ۲۱۵۰میلیون ریال نیز از محل اندوخته طرح و توسعه خواهد بود. بر این اساس سرمایه جوشکاب یزد از ۱۵‌میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال به مبلغ ۳۰‌میلیارد ریال خواهد رسید. وی خاطرنشان کرد: افزایش نقدینگی شرکت برای خرید ماشین‌آلات و اجرای پروژه‌ها از ضروریات این افزایش سرمایه است، خصوصا اینکه حداقل سرمایه شرکت نیز به عنوان یک شرکت بورسی باید به ۳۰میلیارد ریال برسد.

امینائی خاطرنشان کرد: در سال ۸۹ به طور جدی تولید محصولات سیلیکون را دنبال می‌کنیم. همچنین به عنوان تنها تولیدکننده وایرشمع، برای بازاریابی و فروش این محصولات برنامه‌ریزی کرده‌ایم. چرا که کابل‌های سیلیکون در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، شرکت‌‌های سیمانی، آب و فاضلاب شهری و روستایی، طرح‌های فولادی به دلیل مقاومت‌ در برابر روغن و نفت، کاربرد زیادی دارند. امینائی در همین حال استاندارد این کابل‌ها را با اهمیت دانست و گفت: در آزمایشگاه‌ها نشان داده شده است که استاندارد کالاهای وارداتی بسیار پایین است و در بسیاری موارد مثلا کابل‌های غیرلاستیکی به جای لاستیکی که دیرسوز هستند و پوسیدگی کمتری دارند، به فروش می‌رسد. هم اکنون در بازار برخی از اجناس وارداتی و غیراستاندارد با برند جوشکاب توزیع شده است که پیگیری‌های حقوقی در این خصوص برای برخورد قانونی در حال انجام است. وی در ادامه ایجاد سوله جدید برای طرح توسعه کارخانه، خرید ماشین کشش فاین و کشش راد و استرندر و دستگاه‌های مورد نیاز بنا به تشخیص واحد فنی، دستیابی به جامعه هدف از طریق بازسازی و ترمیم مهندسی شبکه فروش در استان‌ها و مراکز صنعتی و تعامل با ادارات و سازمان‌های مصرف‌کننده محصولات و افزایش ظرفیت تولید کارخانه برای دستیابی به رسیدن به حداقل سربار تولید را از دیگر برنامه‌های هیات‌مدیره در سال ۸۹ توصیف کرد که با تحقق افزایش سرمایه دنبال می‌شود. امینائی تاکید کرد: پیگیری لازم جهت دریافت و دستیابی به تکنولوژی‌های جدید برای تولید محصولات جدید در بازارهای سیم و کابل دنبال می‌شود که برای این منظور خرید و نصب ماشین‌آلات جدید به ارزش ۶۱۱/۱میلیون ریال در سال ۸۸ دنبال شده است. در همین حال تولید کابل‌های دریایی برای اولین بار در داخل کشور از سوی جوشکاب یزد طی سال جاری انجام شد و با اخذ گواهینامه‌های داخلی و خارجی برای این محصول، امیدواریم شرکت‌های کشتی‌سازی خارجی نیز به زودی از این محصول که بسیار استراتژیک است، استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزاری مجمع سال مالی منتهی به شهریور امسال جوشکاب یزد ادامه داد: در مجمع سال ۸۸ با تصویب صورت‌های مالی، برای هر سهم مبلغ ۶۰ تومان سود نقدی توزیع شد که طبق زمان‌بندی اعلام شده از ۱۰ خرداد ماه سال ۸۹ سود سهامداران پرداخت می‌شود. ضمن اینکه سیاست تقسیم سود ۶۰‌درصدی را برای بودجه سال ۸۹ دنبال خواهیم کرد.