گروه بورس - بلوک ۲۰‌درصدی مپنا سرانجام، در چهارمین عرضه از سوی سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از «ساتکاب» فروش رفت. به گزارش خبرنگار ما، بلوک ۲۰‌درصدی مپنا که از سوی کارگزاری مفید احتمالا برای یکی از زیرمجموعه‌های وزارت نیرو روز گذشته خریداری شد، در عرضه‌های قبلی با ناکامی در بازار سهام مواجه شده بود.

این در حالی است که برای هر بار تعویق در عرضه یاد شده دلیلی اذعان نمی‌شد و اطلاعیه ای مبنی بر لغو عرضه، به بازار منعکس نمی‌شد.در نهایت گمانه زنی‌ها نیز در خصوص بلوک مپنا به پایان رسید و پس از گذشت چهار ماه از اولین عرضه این بلوک ۲۰‌درصدی، طلسم عرضه آن شکسته شد. این بلوک در بازار اول معاملات عرضه شد و به این ترتیب یک‌میلیارد و ۵۹۰میلیون سهم مپنا به قیمت پایه هر سهم ۲۹۱تومان از سوی کارگزاری بهمن به حراج گذاشته شد. بلوک یاد شده در قیمت پایه به فروش رسید.

بانک ملت «البرز» خرید

همچنین در معاملات روز گذشته، آستان قدس رضوی بلوک ۲۰‌درصدی «بیمه البرز» را به قیمت پایه یک هزار تومان از سوی سازمان خصوصی‌سازی در بورس عرضه کرد که بانک ملت این بلوک را در همان قیمت پایه تعیین شده از طریق کارگزاری بانک ملت خریداری کرد. بر این اساس ۵۲میلیون سهم بیمه البرز به صورت یکجا و نقد از سوی کارگزاری رضوی در بازار اول معاملات عرضه شد که در قیمت پایه به فروش رفت.

با خرید این بلوک و با احتساب تملک بیش از ۱۶درصد سهام بیمه آسیا توسط زیرمجموعه‌های بانک ملت، این بانک در دو شرکت بیمه خصوصی‌ شده صاحب یک کرسی هیات مدیره می‌شود.