فرید هلالات
در تحلیل‌های اخیر سهام شرکت، سیگنال اشباع بازار خرید در محدوده ۱۴۰‌تومان و در نتیجه احتمال افت قیمت به محدوده ۱۲۰‌تومان ارائه شد. حال با تحقق سناریوی مزبور بر آن هستیم تا احتمالات پیش روی قیمت سهام شرکت را بررسی کنیم.

بر اساس قواعد تکنیکال، محدوده مقاومتی 120‌تومان که در جریان رشد قیمت از 105‌تومان به 140‌تومان، شکسته شد؛ ماهیتی حمایتی به خود‌گرفته و در راه افت قیمت از 140‌تومان حمایت مهمی به شمار می رود.
در محدوده ۱۲۰‌تومان که به تست شدن سطوح پایین‌تر نیز می انجامد، قیمت سهام شرکت به خط میانه چنگال اندروز بر خورد کرده و حمایت شده است.
بر اساس تئوری امواج الیوت، قیمت سهام شرکت در محدوده پایانی موج چهارم قرار دارد؛ بنابراین احتمال تشکیل موج صعودی به عنوان موج پنجم الیوت وجود دارد. چنانچه بازار سهام شرکت به خوبی حمایت شده و در طی معاملات آتی با افزایش مناسب تقاضا همراه‌ شود، مقاومت‌های پیش روی خریداران سهام شرکت عبارتند از:
۱۲۶‌تومان در محدوده ۶/۲۳‌درصد بسط فیبوناچی (۲/۳۸‌درصد تصحیح فیبوناچی)
133‌تومان در محدوده 8/61‌درصد تصحیح فیبوناچی
۱۴۴ - ۱۴۰‌تومان در محدوده قله قیمت و ۸/۶۱‌درصد بسط فیبوناچی
160‌تومان در محدوده 100‌درصد بسط فیبوناچی
بر اساس قاعده Measured Move احتمال اینکه موج پنجم الیوت به اندازه موج سوم بوده و محدوده ۱۶۰‌تومان را در سر بپروراند، وجود دارد. با افزایش سطح تقاضا به بررسی دقیق‌تر مقاومت‌های مذکور خواهیم پرداخت.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.