گروه بورس- شرکت سیمان‌فارس و خوزستان در نیمه نخست سال جاری توانست ۱۸ ریال از پیش‌بینی سود سالانه خود را محقق کند. به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «سفارس» پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اردیبهشت ماه ۸۹ با سرمایه ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی، به طور خالص مبلغ ۳۱۲ ریال اعلام کرده است. همچنین شرکت تا پایان آبان ماه توانسته ۱۸ ریال (معادل ۶ درصد) از این رقم را پوشش دهد. بر اساس این گزارش پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۹ «سفارس» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۹ درصد کاهش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۵۸۵ درصد افزایش، سود عملیاتی ۷ درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین به استناد تفویض اختیار مجمع عمومی فوق العاده شرکت، جلسه هیات مدیره به منظور تصمیم‌گیری در خصوص اجرایی نمودن مرحله دوم افزایش سرمایه «سفارس» از مبلغ ۴ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال به مبلغ ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران برگزار و اجرای افزایش سرمایه تصویب شد.

همچنین براساس این گزارش، سود میان دوره‌ای ۶ ماهه حاصل از سرمایه‌گذاری شرکت اصلی در تعداد ۱۷ شرکت فرعی مشمول تلفیق بر اساس تصمیمات هیات‌مدیره و رویه یکسان با رویه زمان تقسیم سود توسط مجمع عمومی صاحبان سهام مبلغ ۶۶۹ میلیارد و ۶۳۴ میلیون ریال برآورد شده است، که با توجه به رعایت استاندارد حسابداری (شناخت درآمد سود سهام حاصل از سرمایه‌گذاری در رکت‌های فرعی و وابسته، باید در زمان تصویب سود توسط مجمع شرکت‌های سرمایه‌پذیر و قبل از تصویب صورت‌های مالی شرکت سرمایه‌گذار و احراز حق دریافت آن شناسایی شود) در حسابها اعمال نشده است. بدین ترتیب سود هر سهم مندرج در عملکرد ۶ ماهه ، مبلغ ۱۴۹ ریال کمتر گزارش شده است. شناسایی و تعدیل حسابها از این بابت موجب می‌شود سود میان دوره‌ای ۶ ماهه و طلب از شرکتهای گروه هر یک به مبلغ ۶۶۹ میلیارد و ۶۳۴ میلیون ریال افزایش می یابد. در این صورت سود هر سهم اصلی «سفارس» مبلغ ۱۴۷ ریال خواهد شد.

شایان ذکر است، هیات مدیره شرکت در نظر دارد مبلغ ۲۲۰ ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.