گروه بورس- مهدی حاجی‌وند: ‌سازمان خصوصی‌سازی سهام شرکت از ۲۲ شرکت دولتی را در جریان مزایده‌های هفته گذشته به بخش خصوصی واگذار کرد. به گزارش خبرنگار ما، چهارشنبه هفته گذشته پاکت‌های مزایده سهام ۲۲ شرکت بازگشایی شد که در جریان آن تنها سهام ۵ شرکت به فروش رسید. بر این اساس سهام شرکت‌های «لاستیک دنا»، «صنعتی مهرآباد»، «آریا الکترونیک ایران»، «تامین مواد معدنی صنایع فولاد» و در نهایت «صنایع کاغذسازی نوظهور» به بخش خصوصی واگذار شد. بر این اساس تعداد ۲۲‌هزار و ۳۳ سهم شرکت لاستیک دنا به ارزش ۲۵‌میلیون و ۵۵۸‌هزار و ۲۸۰‌ریال؛ تعداد ۴‌هزار و ۴۴ سهم شرکت صنعتی مهرآباد به ارزش ۲‌میلیون و ۲۲۴‌هزار و ۲۰۰‌ریال؛ تعداد ۵۷‌هزار و ۵۴۰ سهم شرکت آریا الکترونیک ایران به ارزش یک‌میلیون و ۲۱۰‌هزار‌ریال؛ تعداد ۳۰‌هزار و ۶۸۰ سهم شرکت تامین مواد معدنی صنایع فولاد به ارزش ۲۰‌میلیون‌ریال و تعداد ۴‌هزارو ۲۸۴ سهم شرکت صنایع کاغذ‌سازی نوظهور به ارزش ۳۵‌میلیون و ۱۲۴‌هزار و ۱۴‌ریال، در مجموع به ارزش ۸۴‌میلیون و ۱۱۶‌هزار و ۴۹۴‌ریال در مزایده روز گذشته به بخش خصوصی واگذار شد. این میزان سهام، سهام ترجیحی است که بدلیل عدم پرداخت اقساط آنها توسط کارگران و کارگران واحدهای یاد شده از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار شده است.

در این بین سهام شرکت‌های «صنایع مخابراتی راه دور ایران»، «ارج»، «کمپرسورسازی تبریز»، «نورد و لوله اهواز»، «تهیه و تولید کالا و خدمات ساخت نیرو»، «نصب و تعمیرات نیروی خراسان»، «تهران نیرو»، «توسعه منابع آب خاورمیانه»،

«کشت و صنعت جوین»، «پمپ پارس»، «شیشه ایمنی میرال»، «پارس قوطی»، «آونگان»، «صنایع فلزی ایران»، «مهندسی تجهیزات برقی ایران (متبا)»، «گسترش انفورماتیک» و «مشعل‌سازی ایران میزان» ۱۷ شرکتی هستند که به دلیل نبود خریدار بر روی میز مزایده‌سازمان خصوصی‌سازی باقی ماندند.

فروش مذاکره‌ای یک شرکت

از سویی بار دیگر سازمان خصوصی‌سازی سهام یک شرکت را از طریق مذاکره جهت واگذاری به بخش خصوصی آگهی کرده است. بر اساس آگهی عرضه، این سازمان در نظر دارد ۱۰۰درصد سهام شرکت «خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن» را با سرمایه ۴۰۹میلیارد و ۹۴۲میلیون ریال از طریق مذاکره به متقاضیان واگذار کند.

ارزش کل پایه واگذاری این شرکت با احتساب سهام قابل واگذاری بلوکی، معادل یک‌هزار و ۲۹۲میلیارد و ۹۵۶میلیون و ۹۷۰هزار و ۲۲۶ریال قیمت‌گذاری شده که معادل ارزش کل پایه سهام در آخرین آگهی عرضه سهام این شرکت است.

همچنین ضمانتنامه شرکت در مذاکره برای متقاضیان نیز معادل ۱۲میلیارد و ۹۲۹میلیون و ۵۷۰هزار ریال تعیین شده است.

موضوع فعالیت این شرکت تولید انواع تراورس چوبی، بتونی، فلزی و کلیه خدمات خطوط راه‌آهن است که ۱۰۰درصد سهام آن متعلق به راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است.

متقاضیان تا ۲۸ دی ماه امسال مهلت دارند تا درخواست‌های خود را به سازمان خصوصی‌سازی بفرستند و این سازمان بعد از بررسی، از متقاضیان واجد شرایط جهت مذاکره دعوت می‌‌کند.