گروه بورس- شرکت سیمان دورود پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۸ را با ۸۰میلیارد ریال سرمایه ۱۰۸ریال افزایش داد. بنا به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت پیش‌بینی سود هر سهم خود را ۲میلیارد و ۱۹۰میلیون ریال اعلام کرده است. «سدور» دلایل افزایش سود هر سهم امسال را افزایش مبلغ درآمد فروش ناشی از پیش‌بینی فروش محصول سیمان صادراتی به میزان ۱۸۳هزار و ۸۳۷تن در ۶ ماه دوم سال ۸۸، افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته به دلیل خرید کلینکر از شرکت سیمان بهروک یزد، افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری به دلیل شناسایی سهم سود سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سرمایه‌پذیر و سود حاصل از واگذاری سهام شرکت فارسیت دورود اعلام کرده است.

این شرکت توانست در ۶ ماه نخست سال مالی جاری ۸۲۱ ریال از این پیش‌بینی که معادل ۳۷درصد است را پوشش دهد.

همچنین شرکت دلایل تغییر اطلاعات دوره منتهی به پایان شهریور ماه ۸۸ در مقایسه با اطلاعات قبلی را تفکیک درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در سهام شرکت سیمان فارس و خوزستان از خالص درآمد (هزینه‌های) متفرقه و همچنین انتقال سود سهام شرکت فارسیت دورود به مبلغ ۹میلیارد و ۵۳۶ریال از سال ۸۷ به ۸۸ اعلام کرده است.

بنا به این گزارش شرکت در مهر ماه سال جاری بخش عمده‌ای (حدود ۱۳/۵درصد) از مالکیت خود در شرکت فارسیت دورود را واگذار کرده و بدین ترتیب با وجود حدود ۱۸درصد از مالکیت این شرکت قابلیت اعمال نفوذ قابل ملاحظه منتفی شده است.

از سوی دیگر پیش‌بینی عملکرد سال مالی جاری در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۷درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۶درصد افزایش، سود عملیاتی ۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۵درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ ۲هزار و ۱۹۰ریال را به ازای هر سهم جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۸ پیشنهاد کند.