گروه بورس- شرکت سیمان قاین مبلغ ۲۰۴ریال روی پیش‌بینی در‌آمد هر سهم خود گذاشت.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «سقاین» پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۷ را در تاریخ یکم اسفندماه ۸۶ مبلغ چهار هزار و ۴۸۵ریال اعلام کرده بود که دلیل افزایش در نرخ فروش سیمان پاکتی به مبلغ ۲۵هزار ریال در هر تن این پیش‌‌بینی را تعدیل کرد. این شرکت پس از اعمال تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را با سرمایه ۲۶میلیارد و ۶۱۱میلیون ریال مبلغ چهار هزار و ۶۸۹ریال اعلام کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «سقاین» برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۱درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۱۰درصد کاهش نشان می‌دهد. شرکت دلایل تغییرات مذکور را عدم افزایش نرخ‌های فروش سیمان به‌رغم رشد قابل توجه هزینه‌ها اعلام کرده است.

این شرکت اعلام کرده است، هیات‌مدیره در نظر دارد برای سال مالی ۸۷، مبلغ ۱۲۰میلیارد و ۴۳۵میلیون ریال (مبلغ چهار هزار و ۵۲۵ریال به ازای هر سهم) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.

شرکت پیشنهاد هیات‌مدیره برای تقسیم سود سال مالی ۸۶ را مبلغ ۱۳۸میلیارد و ۷۷۹میلیون ریال (مبلغ پنج هزار و ۲۱۵ریال به ازای هر سهم)، معادل ۹۰درصد سود قابل تخصیص اعلام کرده است.

این شرکت درآمد حاصل از فروش ۸۷ را مبلغ ۲۸۸میلیارد و ۴۸۴میلیون ریال پیش‌بینی کرده است. پیش‌بینی فروش سال قبل این شرکت بیش از ۴/۲۸۰میلیارد ریال بود.

این شرکت در دوره ۹ماه منتهی به پایان آذرماه ۸۶ توانست ۲۰۷میلیارد و ۲۷میلیون ریال از بابت فروش درآمد کسب کند.