گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 87 اعلام کرد. بر اساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، پیش‌بینی درآمد هر سهم «ومعادن» برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 87 با سرمایه‌ای معادل یک‌هزار و 262میلیارد و 250میلیون ریال، مبلغ 717ریال است.

پیش‌بینی این عملکرد در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۴۴درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۹۰درصد کاهش، سود عملیاتی تقریبا بدون تغییر و سود پس از کسر مالیات ۷درصد کاهش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییرات را افزایش سودآوری شرکت‌های تابعه و کاهش فروش سرمایه‌گذاری‌ها اعلام کرده است.
هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در نظر دارد 20درصد از سود خالص سال مالی 87 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات «ومعادن» در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 86 مبلغ 768ریال بوده است که شرکت توانسته است 80درصد از این مبلغ را محقق سازد.
مطابق این اطلاعات پیش‌بینی هزینه‌‌های مالی برای سال مالی ۸۶ به مبلغ ۱۷۳میلیارد و ۲۰۶میلیون ریال، عمدتا شامل مبلغ ۱۴۸میلیارد ریال هزینه‌های مالی ناشی از خرید سهام صنایع ملی مس ایران و مبلغ ۲۴میلیارد و ۳۹۱میلیون ریال هزینه‌های مالی ناشی از خرید سهام کابل‌‌های شهید قندی و پیش‌بینی هزینه‌های مالی برای سال مالی ۸۷ به مبلغ ۲۳۷میلیارد و ۱۵۲میلیون ریال عمدتا بابت هزینه‌های مالی خرید اقساطی سهام شرکت ملی مس است.