گروه بورس- پتروشیمی فن‌آوران در گزارش امسال خود از افزایش 18درصدی فروش و 292درصدی بهای تمام شده کالای فروش رفته و نیز کاهش 14درصدی سود خالص خبر داد.
بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «شفن» درآمد هر سهم امسال را با ۹۵۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک‌هزار و ۳۲۰ریال پیش‌بینی کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد پتروشیمی فن‌آوران برای سال مالی 87 نسبت به پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش 18درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 292درصد افزایش، سود عملیاتی 14درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 14درصد کاهش نشان می‌دهد که شرکت دلایل این تغییرات را افزایش مقدار فروش، افزایش بهای تمام شده سال 87 عمدتا به واسطه افزایش بیش از 4برابری نرخ گاز مصرفی و افزایش 5درصدی هزینه آب و برق و بخار مصرفی، کاهش درآمدها (هزینه‌ها)ی عملیاتی عمدتا به دلیل عدم احتساب هزینه زمان بلااستفاده تولید و ضایعات تولیدی در سال 87 (به واسطه پیش‌بینی تولید 800هزار تن متانول در سال 87) و عدم پیش‌بینی درآمدهای متفرقه برای سال 87 اعلام کرده است.
بر اساس اطلاعات دریافتی، در پیش‌بینی سال ۸۷، نرخ فروش متانول و اسید استیک به ترتیب مبالغ ۳۵۰ و ۶۰۰دلار، نرخ تسعیر ارز مبلغ ۹۳۵۰ریال و نرخ گاز مصرفی مبلغ ۷۰۰ریال به ازای هر متر مکعب (بر اساس قانون بودجه سال ۸۷) در نظر گرفته شده است.
هیات‌مدیره «شفن» تصمیم دارد معادل 85درصد سود را جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عادی سالانه پیشنهاد کند. بر اساس اطلاعات دریافتی تعداد روزهای توقف تولید در سال 1386 تا تاریخ 27اسفند 86 جمعا 101 روز و برای سال مالی 87 جمعا 35روز پیش‌بینی شده است. بر اساس اطلاعات دریافتی قبلی، شرکت قرارداد اشتراک گاز طبیعی به مقدار 124هزار مترمکعب در ساعت را با سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به مدت 20 سال از سال 1383 منعقد نموده است که این قرارداد متکی به پیمان فروش گاز طبیعی فی ما بین شرکت ملی گاز ایران و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است.
پتروشیمی فن‌آوران در خصوص طرح تولید پروپیلن از طریق متانول اعلام کرده که تاکنون مبلغ ۱۳میلیارد ریال بابت هزینه‌های مهندسی و آماده‌سازی زمین هزینه شده است لکن به دلیل عدم توجیه اقتصادی (بررسی مجدد طرح با توجه به قیمت متانول) در‌حال‌حاضر مسکوت مانده و در سال‌جاری نیز سرمایه‌گذاری جدید در این طرح پیش‌بینی نمی‌شود. شایان ذکر است که شرکت در تاریخ ۱۳ بهمن ۸۶ اعلام کرده بود که طرح تولید پروپیلن از طریق متانول را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ یک‌هزار و ۱۵۸میلیارد و ۶۱میلیون ریال در دست اجرا دارد و تاکنون مبلغ ۱۰میلیارد و ۵۷۱میلیون ریال سرمایه‌گذاری انجام داده است و طرح مذکور ۶درصد پیشرفت کار داشته و در تاریخ آبان ماه ۸۸ به بهره‌برداری خواهد رسید.