فارس- بیش از ۹۱درصد از سهام قند هگمتان به عنوان اولین عرضه عمده سال ۸۷ از سوی هلدینگ قندی توسعه صنایع بهشهر راهی میز فروش می‌شود.

در شرایطی تابلوهای معاملاتی بورس در سال ۸۶ پذیرای ده‌ها عرضه عمده بودند که اولین عرضه عمده سهام سال ۸۷ مربوط به واگذاری ۲۷میلیون ۵۵۹هزار و ۴۴۱سهم (معادل ۶/۹۱درصد) قند هگمتان است که توسط مدیریت صنعت قند توسعه صنایع بهشهر فروخته خواهد شد. با این واگذاری در حالی مدیریت شرکت قندی تغییر خواهد کرد که قیمت پایه هر سهم قند هگمتان ۶‌هزار و ۹۸۶ریال تعیین شده و کارگزاری اندیشه برتر عهده دار عرضه یکجا و نقد و اقساط یک ساله این تعداد سهام اعلام شده است.

اولین عرضه عمده سهام در روز یکشنبه ۱۸ فروردین در تابلوی فرعی معاملات انجام می‌شود و کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که ۳‌درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را به صورت نقد یا ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و بر حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکز اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا ارائه کنند. در صورت انصراف خریدار از ایفای تعهدات خود به هر دلیل این مبلغ برای جبران خسارت وارده ضبط و مسترد نخواهد شد و سپرده سایر متقاضیان حداکثر ظرف ۲ روز کاری پس از اعلام برنده مسترد خواهد شد.