گروه بورس - گزارش عملکرد ۹ماهه بانک کارآفرین حاکی از افزایش ۵۰درصدی درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی این شرکت در مقایسه با سال‌مالی قبل است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «وکار» طی این مدت مبلغ یک هزار و ۸۱۶میلیارد و ۱۵۲میلیون ریال درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی داشت که معادل ۶۶درصد از پیش‌بینی بودجه «وکار» را محقق کرده است. «وکار» درآمد هر سهم امسال را با یک هزار و ۵۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۵۵۸ریال پیش‌بینی کرده است که طی دوره ۹ماهه منتهی به آذرماه توانست ۸۶درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را پوشش دهد.

پیش‌بینی عملکرد «وکار» برای سال‌مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی ۵۱درصد افزایش، جمع درآمدها ۴۵درصد افزایش، سود پرداختی به سپرده‌های سرمایه‌گذاری ۴۷درصد افزایش، جمع هزینه‌ها ۵۳درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۹درصد افزایش نشان می‌دهد.

مطابق مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات اعطایی توسط بانک‌های غیردولتی ۱۳درصد تعیین شده است؛ به طوری که نرخ مزبور برای عقود مبادله‌ای (فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک، جعاله، سلف) و خرید دین قطعی بوده و نرخ سود تسهیلات اعطایی در مورد عقود مشارکتی حداقل بازدهی لازم برای انتخاب طرح‌های سرمایه‌گذاری است.

هیات‌مدیره «وکار» در نظر دارد تقسیم ۷۵درصد سود خالص عملکرد سال‌مالی ۸۶ را به مجمع عمومی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.