گروه بورس- صنایع کاشی و سرامیک الوند درآمد هر سهم امسال را با 132ریال افزایش به طور خالص مبلغ 249ریال پیش‌بینی کرده است.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق‌بهادار، «کلوند» در ۳۱تیر ماه امسال سود هر سهم خود را با ۲۵۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۱۱۷ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را افزایش مقدار تولید و فروش به دلیل کشش بازار، افزایش نرخ فروش با توجه به بهبود کیفی تولیدات نسبت به سال قبل، افزایش بهای تمام شده ناشی از افزایش مقدار فروش و افزایش هزینه‌های مالی اعلام کرده است.
پیش بینی عملکرد کاشی الوند برای سال مالی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 47درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 38درصد افزایش، سود عملیاتی 95درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 316درصد افزایش داشته است.
براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ ۵۲میلیارد و ۵۴۰میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۲۱۰ریال) را جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. شرکت اعلام کرده است با عنایت به معافیت‌های ماده ۴ قانون تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع کشور و مفاد ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور به منظور برخورداری از معافیت موضوع مواد ۱۳۲ و ۱۳۸ قانون مالیات‌های مستقیم، کل درآمد شرکت از پرداخت مالیات معاف گردیده است که پس از ثبت سرمایه در ۲۰اسفند مشمول معافیت مالیاتی تا سقف افزایش سرمایه به میزان ۲۰۰میلیارد ریال و طی ۵سال از سال ۱۳۸۴ لغایت ۱۳۸۷ شده است. صنایع کاشی سرامیک و الوند تا پایان دوره منتهی به آذر ماه با ۶۰درصد افزایش مبلغ ۳۶۶میلیارد و ۶۱۸میلیون ریال درآمد حاصل از فروش کسب کرد که این مبلغ ۷۳درصد بودجه این شرکت را محقق کرده است.