گروه بورس - شرکت سرمایه‌گذاری نیرو پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی 87 را با سرمایه 240میلیارد ریال، مبلغ 200ریال اعلام کرده است.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «ونیرو» این پیش‌بینی را برای اولین بار اعلام کرده است. هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم ۸۰درصد سود خالص سال‌مالی ۸۷ را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
پیش‌بینی عملکرد «ونیرو» برای سال‌مالی 87 در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها 23درصد کاهش، سود (زیان) حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها مبلغ یک میلیارد و 550میلیون ریال افزایش، سود حاصل از سایر فعالیت‌ها 79درصد افزایش، سود عملیاتی 90درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 5درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت دلایل تغییرات را عمدتا کاهش سرمایه‌گذاری در سهام پرتفوی بورسی، افزایش سود حاصل از سایر فعالیت‌ها ناشی از انجام سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساختمانی و فعالیت‌های تجاری، کاهش هزینه‌های عملیاتی ناشی از عدم‌استهلاک واگن‌های خریداری‌شده عنوان کرده است.
مطابق اطلاعات دریافتی، براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده به تاریخ ۱۵شهریورماه ۸۴ افزایش سرمایه از مبلغ ۲۴۰میلیارد ریال به مبلغ ۳۶۰میلیارد ریال (معادل ۵۰درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در اختیار هیات‌مدیره قرار گرفته است.
سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های «ونیرو» برای سال‌مالی منتهی به پایان شهریورماه 87، برابر 19میلیارد و 900میلیون ریال در نظر گرفته شده است.