گروه بورس- صورت‌وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران ماه گذشته شامل 5درصد گروه غذایی 70درصد محصولات شیمیایی، 22درصد پیمانکاری صنعتی، 21درصد کانی غیرفلزی، 17درصد واسطه‌گری مالی، 13درصد سرمایه‌گذاری مشاع و 16درصد سایر موارد بود.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق‌بهادار، «وبانک» ماه گذشته سهام ۸۲ شرکت بورسی را در پرتفوی خود داشت که بهای تمام شده سهام مزبور هشت‌هزار و ۶۹۸میلیارد و ۸۹۴میلیون ریال بود. ارزش بازار جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «وبانک» نیز در پایان دی ماه با ۱۱۴میلیارد و ۹۸۳میلیون ریال افزایش به مبلغ هشت‌هزار و ۶۱۳میلیارد و ۵۵۳میلیون ریال رسید.
گروه موارد محصولات شیمیایی سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران با 10شرکت زیرمجموعه شاهد بیشترین افزایش ارزش بازار پایان دوره در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره بود.
ارزش بازار این گروه طی ماه گذشته به رشدی معادل ۲۳۶درصد دست یافت.
از سوی دیگر گروه پیمانکاری صنعتی نیز طی ماه گذشته شاهد 85درصد کاهش ارزش بازار پایان در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره بود.
ارزش بازار در پایان دوره گروه پیمانکاری صنعتی در پایان دی ماه ۳۷۱میلیارد و ۸۷۹میلیون ریال بود. این در حالی است که بهای تمام شده این گروه که شامل یک شرکت بود در ابتدای دوره مبلغ دوهزار و ۵۵۰میلیارد و ۲۵۴میلیون ریال بود.
همچنین «وبانک» طی دی ماه امسال سهام شرکت چین چین را از بابت افزایش سرمایه به مبلغ هفت‌میلیارد و 452میلیون ریال تحصیل کرد.
همچنین تحصیل سهام سیمان شمال، سیمان هگمتان، پرمیت و توسعه ملی ایران نیز با دومیلیارد و ۲۶۳میلیون ریال از جمله سهامی بود که «وبانک» ماه گذشته به پرتفوی خود افزود. ارزش بازار شرکت‌های پذیرفته شده در بورس برای هر سهم بر اساس آخرین سرمایه شرکت مبلغ ۲۶۷۵ریال بود.
از سوی دیگر «وبانک» با واگذاری سهام دو شرکت غیربورسی چین چین و سیمان ساروج بوشهر سودی کسب نکرد.
مبلغ واگذاری سهام این شرکت‌ها و مبلغ‌ بهای تمام شده آنها ۳۴۱میلیارد و ۷۳۲میلیون ریال بود.