فارس- مدیر عامل شرکت بورسی تکنوتار از برنده شدن این شرکت در مناقصه احداث ۱۵۰ جایگاه سیار سوخت در عراق خبر داد. مسعود اعرابی اظهار داشت: برای تولید ۱۵۰ جایگاه سوخت سیار به صورت تریلر در عراق مناقصه‌ای برگزار شده بود که با توجه به سابقه و جایگاه شرکت تکنوتار در تولید انواع جایگاه‌های سوخت و پمپ‌های بنزین و گاز و همچنین قیمت پیشنهادی، این شرکت در مناقصه یاد شده برنده اعلام شد.

وی افزود: مقامات عراقی با حضور در محل شرکت از نزدیک با فرایند تولیدات و تجهیزات آشنا شدند و به زودی قرارداد مربوطه منعقد خواهد شد.

اعرابی در ادامه به صف‌های طولانی پمپ‌های بنزین در جایگاه‌های سوخت کشور اشاره کرد و گفت: تولید جایگاه سیار تا حد قابل توجهی صف‌های طولانی بنزین را حذف می کند و شرکت تکنوتار آمادگی دارد تا در صورت حمایت دولت در کمترین زمان مشکل صف‌های طولانی توزیع سوخت در کشور را با استقرار جایگاه‌های سیار توزیع سوخت حل کند. وی در رابطه با مزایای جایگاه‌های سیار سوخت خاطرنشان کرد: این جایگاه‌ها هزینه‌های پنهان دولت ناشی از کمبود جایگاه‌ها، طی مسافت طولانی جهت سوختگیری و صف‌های طولانی سوخت، صرف ساعت‌ها وقت، استهلاک، آلودگی زیست‌محیطی، مصرف سوخت اضافی، تردد اضافی و مشکلات روحی و روانی شهروندان ناشی از تهیه سوخت را بر طرف می‌کند. مدیر عامل شرکت تکنوتار ادامه داد: این شرکت می تواند در هر منطقه‌ای از ایران اعم از روستاهای دور افتاده، مناطق صعب‌العبور، محله‌های کوچک شهرها، شهرهایی با قیمت زمین بالا و حتی فاقد زمین مناسب در کمترین فضا و حداقل ۴۰ متر با کمترین هزینه و با سیستم ماهواره‌ای جهت مدیریت مصرف، سوخت را به مصرف‌کننده برساند.